YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

RULO PASTA P.D.Ç.S.E 43
Cümlemize hayırılı cumalar arkadaşlar.Bizim evde her zaman severek yenen rulo pastadan yaptım.Pastamı asimelek arkadaşıma gönderiyorum.Kendisine kolaylıklar diliyorum.
Pastanın tarifini daha önce burada vermiştim.Ovalet kullanmıyorsanız buradaki tarifte çok güzel ve hafif oluyor.Krema olarak buradaki kremamdan yaptım ,içine mutlaka çırpılmış şanti eğer şanti yoksa 1-2 kaşık margarin karıştırın .
Bu pastanın tek farkı yeni bir püf noktası öğrendim onu uyguladım sizede tavsiye ederim.Pandispanyayı fırından aldıktan sonra biraz bekletip kremasını sürüp 1-2 dk dinlendirip rulo yapın böylece çok daha kolay rulo yapılıyor, bu püf noktasını
yetur arkadaşımdan öğrendim.Şimdilik benden bu kadar.


DONDURMA TADINDA MUHALLEBİ

DONDURMA TADINDA MUHALLEBİ
Selam kızlar ben geldim ,bu günlerde banamı zaman çok hızlı geçiyor yoksa herkez içinde aynımı bir bakıyorum haftanın başı bir bakıyorum sonu gelmiş.Neyse Allah sağlık versinde önemli olan o
Bugün benim özellikle yazın çok severek yediğim tatlı tarifimi vereyim dedim.Muhallebimi aynı zamanda P.D.Ç.S.E 43 ev sahibi
asi melek arkadaşıma gönderiyorum.
500ml süt
1 çay bardağı un
1 çay bardağı toz şeker
70 gr margarin
Margarini tencerede erittim unu ilve edip 4-5 dk kavurdum. Daha sonra şekeri ,sütü ilave ettim çırpma teliyle karıştırarak pişirdim.Mikserle biraz çırptıktan sonra kaselere boşalttım.Erimiş çikolatayla süsledim.



ÇİLEKLİ KREM ŞANTİ P.D.Ç.S.E 42
Selam arkadaşlar hepimizin cuması mübarek olsun .Rabbim mübarek cumanın hürmetine hepimizi af edip gönül muratlarımızı kabul etsin.
Geçenlerde nette araştırma yapıyordum .Derz dolgu kalemi diye bir şey çıkmış ,fayans aralarında kullanmak için,zamanla aradaki dolgular sararıyor çirkin bir görüntü oluyor.Öyle temizlik konusunda çok takıntılı değilim ama,temizliği severim.Nette forumun birinde arkadaşımız kendi fayans aralarına resim fırçasıyla beyaz plastik boya yaptığını ve çok güzel olduğunu yazmış .
Bende bir kaç gündür bunla uğraşıyorum iğneyle kuyu kazmak kadar olmasada baya bi uğraştırıyor.Sizlerlede paylaşayım dedim .Görüntü hakikaten çok hoş oluyor.
Şimdi tarifime geçeyim ,aslında herkesin bildiği bir tatlı ben fikir vermek adına yayınlayım dedim.Benim çilek yemeyen oğlum bu sayede hem kalsiyum almış oluyor,hemde çilek yemiş oluyor.
1poşet şantiyi 200 ml sütle çıptım içine çilekleri karıştırdım ne kadar zor bir tarif dimi.
Çilekli şantilerimi etkinliğin ev sahibi
tarif dünyasına gönderiyorum.


ÇİLEKLİ VE DAMLA ÇİKOLATALI TART
Ben geldim arkadaşlar ama elim boş gelmedim .Bugün iki arada bi derede tart yaptım ,size tart maceramı anlatayım ama gülmek yok tamammı,.
Tart malzemelerini hazırladım margarini erittim bi taraftanda ilk defa yapçağım için tarif defterime göz gezdiriyorum,yumurtayı koydum şekeri,kabartma tozunu margarini karıştırdım ,tamam dedim hadi fırına koydum iki dakika sonra bir baktım erittiğim margarin tavada duruyor .,
Olamaz ya unutkanlığın bu kadarı fırından kalıbı aldım tekrar karıştırma kabına koydum hamuru yağı karıştırdım hadi tekrar fırına tabi bende bir merak nasıl olcak neyseki beni üzmedi güzel oldu.
Şimdi maceralı tart tarifime geçeyim ,tarifi
sefertası arkadaşımdan aldım tavsiye ederim siteyi bir gezin ne tarifler hepsi süper ama tavsiyem tok karnına gezin.Tartımı 42.P.D.Ç.S. etkinliğin ev sahibi tarif dünyası arkadaşıma gönderiyor kolaylıklar diliyorum.
100 gr erimiş margarin
2 yumurta
1 tutam tuz
1 yemek kaşığı süt
2 kahve kaşığı silme kabartma tozu
vanilin (evde yoktu ben koymadım)
125 gr un (yaklaşık 1 subardağı+1 parmak )
100gr toz şeker (1/2 su bardağı )
KREMASI
250 ml süt
1/2 yemek kaşığı un
1/5 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı toz şeker
Hepsi karıştırıp pişirilir.Soğuyana kadar arda bir karıştırılır kabuk tutmaması için.
Yumurta ve şekeri 3-4 dk çırptım,diğer malzemeleri ekleyip çırpmaya devam ettim ,tart kalıbını yağladım unladım .
Kalıba döküp ısıtılmış fırında pişirdim.Soğuyunca kremayı döktüm,üzerini süsledim ,afiyet şifa olsun.






ŞEKERPARE


ŞEKERPARE VE P.D.Ç.S.E 42
Merhaba arkadaşlar hepimize sağlıklı ,mutlu ve huzurlu bir hafta diliyorum.Malum dün anneler günüydü bütün annelerin geçte olsa anneler gününü kutluyorum.
Acaba diyorum böyle günlerin olması mı güzel olmamasımı.,
bir tarafım böyle özel günlerde huzur evlerinde kalan başka zaman aranıp sorulmayan anneler,babalar hiç değilse böyle zamanlarda aranıp soruluyor.,
diğer bir yanımda annesini,babasını kaybedenler ,gurbette olanlar böyle özel günlerde daha çok üzülüyor diye düşünüyor.
Neyse bizde dün kayınvalidemlerdeydik,giderken birde tatlı yapayım dedim.Övünmek gibi olmasın ama şekarparelerim oldukça beğenildi.
Tatlımı aynı zamanda etkinliğin ev sahibi arkadaşım tarif dünyasına gönderiyorum.
Eğer sizde fazla kıtır olmayan tatlılar seviyorsanız bu tarif tam size göre.,
1 paket margarin
2 yumurta akı
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı şeker
1/2 paket kabartma tozu
un
Aldığı kadar unla bütün malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur yaptım.Şekil verip tepsiye dizdim ,yumurta sarısı sürüp çatalla üzerlerine biraz bastırdım.Isıtılmış fırında pişirdim.
Sıcak tatlıya soğuk şerbeti döküp ağzı kapalı bir şekilde dinlendirdim.



UN KURABİYESİ,POĞAÇA,PATATES SALATASI,TEKLİ DİKEY PASTA

Yeniden merhaba daha öncede yazdığım gibi salı günü akrabalar günümüz vardı,ikramlık olarak yaptığım hamur işlerini sizlerle paylaşayım dedim.Evde istek üzerine yapılan profeterol.
UN KURABİYESİ

POĞAÇA

PATATES SALATASI



TEKLİ DİKEY PASTA

ÇİKOLATA SOSLU KEK
Benden bu kadar yeniden görüşmek üzere hoşçakalın..



NELER OLUYOR BİZE

Zeynebim çok anlamlı bir yazı yazmış,beni çok etkilediği için sizinle paylaşmak istedim.
NELER OLUYOR BİZE
dünden bu yana algılarımı tamamen açmış durumdayım,sanki toplumda hızla bir çözülme var farkettim.ve korktum.
az önce de annemle telefonda konuştuk biraz. okulun konserine gitme konusunda.,gitmek istersen git kızım dedi ama ben gitmeni istemiyorum.hayır anne dedim bende gitmek istemiyorum,neler oluyor anne insanlara böyle dedim.
1 mayıs günüde annem sakın dışarı çıkma diye tembihlemişti.Ankara özellikle sıhhıyeye kızılaya gitme dedi.oysa ben ankaraya gelmeden de şehirde yaşıyordum.acaba dedim burası büyük şehir ondan mı,yoksa toplumda korkunç bir değişim mi var.annem sadece şehir değil kızım dedi.dün katliam yaptılar bir dağ köyünde.sorun sadece terörde değil .ahlaki çöküntü içinde toplum.
insanlarda var değişme.ahir zamanları yaşıyoruz.NE OLUYOR BİZE.hani dedim ya algılarımı açtım iyice diye,sabah durakta okula giden öğrencilere baktım,
kıyafetleri okula değilde sanki baloya gider gibi.kısaltılmış etekler,üstüne bırakılmış gömleklerden geçtim.sabahın o saatinde kızların makyajı ilgimi çekti.ortaokul yada lise öğrencisi daha belli ki.saçlar fönlü kirpikler rimelli allıklı tırnaklar manikürlü beyaz ojeli,konuşma ise tuhaf ötesi akadaşları ile şakalaşmaları falan.
nasıl öğrencilik bu, bende geçen sene öğrenciydim dedim bir yıldamı değişti herşey böyle.içim bayıldı.
bindim dolmuşa. baktığımı görür modda inceliyorum insanları.etrafa bakmaya çalışıyorum ama özellikle önde gazete açmış okuyan adamın gazetesine bakmamaya çalışarak.gazetelere bakmaya utanır haldeyiz.edep haya kalmamış basında.
televizyon dizileri derseniz.kim kiminle ne yaşıyor bellisiz.fuhuşun adı aşk olmuş.Allah aşkına aşk bu kadar ucuzmu,bu kadar basit mi.bir yerde okumuştum.adam diyor ki televizyon izlerken gözlerim kızarıyor doktor bey.doktor ise diyor benimse yüzüm kızarıyor.artık yüzlerimizde kızarmıyor galiba,
o kadar alıştık o kadar doğal mı geldi bu görüntüler.annem derdi eskiden dansöz yılbaşında çıkar,şimdi her an televizyonda dansöz var.bu görüntüler rahatsız etmiyorsa bizi ,hayasızlık prim yapıyorsa.kadının vücudu malzeme olmuşsa,dolandırıcılar alkışlanıyorsa helal olsun becermiş adam zeki diyorsak,hırsızlık dolandırıcılık artık günlük hayatımızın içinde normal gelmeye başlamıssa,
kocasını aldatan kadın bunu anlatabiliyorsa,
karısını aldatan koca bununla övünüyorsa,kızınızı izleyin takip edin diyen bir emniyet müdürü kınanıyor ve istifa etsin deniyorsa,oğlunun hergün bir kızla gezip dolaştığını,kızının zengin bir erkek arkadaş bulduğunu ,aldığı hediyelerle gurur duyduğunu anlatıyorsa bir anne,
en iyi hileyi yapan muhasebeciyi ariyorsa bir işletme müdürü,off bu liste çok uzar öyle çok şey var ki yazacağım.ama uzun yazılardan sıkılıyorum.kısacası bu toplum aç,ruhu aç, imanı eksik.çöküş başlamış işte...,bu noktada ciddi anlamda sorun var.neler oluyor aile yapımıza, ne oluyor topluma.BİZLERE....
ne yapmamız lazım bilmiyorum.ama inanın ben çok korkuyorum....



MİM VE ÖDÜLÜM

MİM VE ÖDÜLÜM
Merhaba arkadaşlar ,salı günü akrabalar günü toplantımız vardı bizde toplandık temizlik ikram hazırlığı derken bloğumla fazla ilgilenemedim.Şimdi yeniden burdayım bakalım bu arada neler olmuş.Mimlenmişim ve ödül almışım.



Hatırlanmak,düşünülmek birde üstüne ödül almak çok güzel bir duygu ,çok değerli blogcu arkadaşlarımdan gönülden gelen tatlar arkadaşım beni bu ödüle layık görmüş,kendisine çok teşekkür ediyorum,bende bu ödülü bütün emek veren blogcu arkadaşlarıma hediye ediyorum.İyiki varsınız iyiki sizleri tanımışım..
MİM-SUSAM SOKAĞI
Mahperi arkadaşım beni çok güzel bir konuyla mimlemiş.Konumuz susam sokağı eminim bir çok kişi hatırlıyordur,eğitici,öğretici ve benim için en önemlisi şiddet içermeyen çocuklar için çok güzel programdı.

Eğer sizde TRT Çocukta Susam Sokağı yayınlansın diyorsanız lütfen buraya mail atın.Bu yazıyı okuyan bütün arkadaşlarım hepinizden destek bekliyorum



ÖDÜLÜM


ÖDÜLÜM
Blog arkadaşlarımdan sevgili arkadaşım mutfaktaki zaman beni I YOUR BLOG ödüle layık görmüş,arkadaşıma çok teşekkür ediyorum ,iyiki varsın,iyiki seni tanımışım.
Bende emek veren bütün blogcu arkadaşlarıma hediye ediyorum.



İKİNCİ MİMİM

İKİNCİ MİMİM
Canım zehracım çok güzel mim üretmiş benide mimlemiş,sorular benim çok hoşuma gitti şimdi sıra cevaplarda,
1-şu an aklından ne geçiyor?
salı gününe yaklaşık 20 kişilik misafirim gelecek ,en lezzetli ikramları yapmayı düşünüyom.
2-sence çayın yanına en iyi ne gider?
benim gibi hamur işi delisi olan birine her türlü hamur işi uyar.
3-imkanım olsa nereye giderdim?
deniz kıyısında bir lokantaya
4-şu an acunun kutularından 500 milyar sana çıktı ne yapmak istersin?
ev,araba alırdım çocuklarımın eğitimine harcardım,ihtiyacı olanlara yardım ederdim.
5-canın sıkılınca ne yaparsın?
ablam ve bana çok yakın oturan arkadaşıma giderim.
6-en çok kime benzemekten korkarsın?
kötü insanlara benzemekten çok korkarım.
7-2 günlük tatil süren var ve sen bunu nasıl değerlendirmek istersin?
çayım ,çorbamım elime hazır geleceği deniz kıyısında geçirmek isterim.
8-kadınlar erkekler gerçekten ne ister(yani sen ne istersin)
aslında herkesin istediği şeyler ilgi,anlayış,sevgi,saygı......
benden bu kadar görüşmek üzere




İLK MİMİM
Çok sevdiğim blogcu arkadaşlarımdan zehranın evine hoşgeldiniz arkadaşım beni mimlemiş,bu benim ilk mimim cevap vermeye çalışayım.
1-Yıl sonunda zengin olmak koşuluyla bir yıl boyunca her gece kabus görmek istermiydiniz?
İstemezdim zaten en büyük zenginlik sağlık, benim için hayırlıysa Allah o zenginliği bana bir şekilde verir.
2-Kör ve sağır olmak arasında nasıl bir seçim yapardınız?
İnşaallah hiç bir zaman böyle bir tercih yaşamam illaki seçmem gerekirse sağır olmayı seçerim.
3-Öleceğiniz zamanı bilmek istermiydiniz?
İsterdim yababileceğim her dakikamı ibadetle geçirirdim.
4-Bu gecenin son geceniz olduğunu öğrensiniz birine söyleyemediklerinizden dolayı üzülürmüydünüz?
Üzülürdüm.Çünkü bütün tanıdıklarımla helalleşmek isterdim.
5-Eviniz yanıyor siz ve aileniz kurtuldunuz ,son bir kez eve girme şansınız olsa neyi kurtarırdınız?
Okadar çok ki en iyisi saymayayım.Allah hepimizi korusun.
Evet benden bu kadar , ben kimseyi mimlemiyorum,zaten bi çok arkadaşım mimlenmiş.