YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

ÇARŞAF BÖREĞİ

ÇARŞAF BÖREĞİ
Selamlar arkadaşlar çarşaf böreğini bir kaç kere denedim ,ama istediğim lezzette yapamamıştım.Amaaa vazgeçmedim,ne demişler azmin elinden bir şey kurtulamaz.Eğer sizde deneyip yapamadıysanız bir kere bu tarifi deneyin,şimdi sıra böreğimizde işte malzemeler.
1 su bardağı ılık su
bir çimdik maya
biraz tuz
2 yemek kaşığı sıvıyağ
un
Önce suyla mayayı ve tuzu karıştıralım,sıvıyağıda ekleyelim.Aldığı kadar unla ele yapışmayan bir hamur yapalım.4 veya 5 parçaya ayıralım.Yemek tabağı kadar açalım.Açtığımız hamurları koyacağımız tabağı veye tepsiyi biraz yağlıyalım.İlk hamuru tepsiye koyalım daha sonra hamurların aralarını yağlayarak üstüste dizelim.30 dk beklettikten sonra hamurları ters yüz edip en üsteki hamuru masasın üzerine yayılmış sofra bezinin üzerine alalım.
Kenarlarından yavaş yavaş hafif hafif arada bir çarşaf dalgalandırır gibi çekiştirerek açalım.Bu yöntemi acemi şef arkadaşımda görmüştüm.
Daha sonra yufkanın üzerine biraz sıvıyağ gezdirelim hazırladığımız iç harçtan hamurun üzerine gezdirelim.Örtünün kenarından tutarak hafifçe kaldırıp yufkayı rulo haline getirdim.Gül böreği şekli verip tepsiye dizelim.Yumurta sarısını biraz sıvıyağla karıştırıp,böreklerin üzerine sürelim.Isıtılmış fırında pişirelim.
Böreğimi P.D.Ç.S.E 54 ev sahibi arkadaşım
hayattan azıcıka gönderiyor kolaylık diliyorum.


13 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Gerçekten de kararlı olunca başarılmayacak hiç bir şey yok.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. Çok sık yaparım bende ellerine sağlık 7numaralı tarif böreğin ellerine sağlık katılım için ayrıca teşekkür ederim. Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık hanife hanım.mayalı bir harika oluyor geçekten

    YanıtlaSil
  4. Merhaba börekler çok güzel olmuş,el açması olur da güzel olmazmı :) elinize sağlık.
    http://hayatcemresi.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  5. hanifecim ellerine sağlık canım çarşaf böreği çok lezzetli oluyor hamurları yağlayıp üstüste koyduğunda heriki tarafıda yağlanmıyormu benmi yanlış anladım hayırlı cumalar sevgiler

    YanıtlaSil
  6. susamçörekotu arkadaşım dediğin gibi hamurun iki tarafıda yağlanıyor rahat açılabilmesi için

    YanıtlaSil
  7. Çarşaf böreği hiç yapmadım ama çok merak ediyorum lezzetini sıcak sıcak harika olur.
    ellerine sağlık canım
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Adsız21.2.10

    maya kuru mayamı, yaş mayamı olacak?

    YanıtlaSil
  9. elimin altında kuru maya olduğu için ben onu kullandım,ama yaş mayada olur

    YanıtlaSil
  10. Mübarek Mevlid kandilinizi kutlar, herşeyin gönlünüzden geçtiği gibi olmasını temenni ederim. Kandiliniz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  11. sa,
    ellerinize sağlık,güzel yorumunuz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. HTTP://GULAYCE.BLOGCU.COM27.2.10

    ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
    GÖNDEREN: http://gulayce.blogcu.com/

    55. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://porselendemlik.blogcu.com

    http://gelibolu17.blogspot.com/

    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

    1 MART 2010-15 MART 2010

    TARİHLERİ ARASINDA

    http://gulayce.blogcu.com/

    YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE
    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 55.HAFTA "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  13. Kolay değil bu böreği çekiştirmek :) Sadece bir kere çekiştirdim. Herhalde bir daha denemem. Biraz zahmetli ve marifet istiyor.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler