YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

ÇİÇEK TATLISI




ÇİÇEK TATLISI
Selamlar arkadaşlar tadı güzel servisi güzel tatlıyla geldim.Tarifi Nefis yemek tariflerinin sitesinden aldım.Buyrun tarifimize..
1 paket margarin
2 adet yumurta
1,5 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı sirke
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
Un
Ceviz ya da antep fıstığı
1 adet yumurta sarısı
Yapıştırmak için:1 adet yumurtanın akı
Şerbeti için:4 su bardağı su,3 su bardağı şeker
İlk önce şeker ve su ile şerbeti hazırladım soğumaya bıraktım.
Oda sıcaklığında yumuşamış olan margarine 2 adet yumurta, sirke, yoğurt, sıvıyağ, kabartma tozu ve un ekleyerek yumuşak kıvamda hamur hazırladım.
Merdane ile hamuru çok kalın olmayacak şekilde açtım.Çiçek kalıbıyla kestim ,kestiğim hamurların yarısınıda ortalarından küçük kalıpla kestim.Tam hamurlara yumurta akı sürüp ortası delik hamurları tam hamurların üzerine oturtum yumurta sarısı sürdüm ortadaki boşluklarada ceviz kırığı doldurdum.
Isıtılmış fırında pişirdim ,soğuk şerbeti üzerine gezdirdim.Yapacak olanlara kolay gelsin.


11 yorum:

  1. eline sağlık hanifecim tatlın çok şirin olmuş şifa olsun canım sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    ellerine sağlık. Tabağına konan o güzelim çiçekleri ben severek yerim.Ne güzel bir görüntü olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Aaa ben de bu tatlıyı hatırlıyorum :) Mailime geliyordu.
    Bu arada hoşuma gitti bu kadar istekli olması. Böyle bir etkinlik fikrigelince aklıma, insanlar belki istemezler diye biraz çekinmiştim. Ama meğer daha da güzel fikirler çıkıyormuş. Güzel şeyler yaparız beraber inşallah. Belki de Cuma'nın bereketiyle daha da güzel olur.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık, tam bahara yakışır bir görüntü. Afiyetler olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Canim benim... Ellerine saglik arkadasim... Afiyetler olsun... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. hanife ablam ellerine sağlık.. harika görünüyor..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Çiçek çiçek açılmış tatlılar......eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Adsız25.3.10

    ellerinize sağlık...çiçek gibi gerçekten görüntüsü kadarda tadıda güzeldir eminim..afiyet olsun..www.misgibitatlar.tk

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık, nefis bir tatlı olmuş...
    sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler