YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

ÇAKMA TRAMİSU


ÇAKMA TRAMİSU
Selamlar arkadaşlar bir çok blogcu arkadaşım gibi özelliklede yemekteyiz proğramının favori tatlısı tramisu yapayım dedim.
Ne varki granül kahveyle hiç aram yok,bende tramisuyu kendi damak tadıma uydurdum.
Şimdi sıra malzemelerde.
3 yumurta
1 su bardağı şeker
3/4 su bardağı un
1/4 su bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu
1/2 çay bardağı sıcak süt
KREMASI
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
5 yemek kaşığı şeker
1 yumurta sarısı
vanilin
1 paket labne peyniri
Önce yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırdım.Akları bir çimdik tuz ve 1-2 damla limon suyuyla çırpmaya başladım köpüklenmeye başlayınca şekeri iki seferde ilave edip yumurta aklarını krem şanti kıvamına getirdim.
Yumurta sarılarını kalan şekerle iyice çırptım daha sonra sıcak sütüde ilave edip şeker eriyene dek çırptım, unu ,nişastayı ,kabartma tozunu ve kakaoyu eleyerek yumurta sarılarına ilave ettim biraz daha çırptıktan sonra yumurta aklarını ekledim tel çırpıcıyla alttan üste doğru çırpmadan yavaş yavaş yedirdim.
Yağlı kağıt serilmiş kalıba boşalttım ısıtılmış fırında kürdan testiyle pişirdim.Pişince fırından alıp tel ızgara üzerinde 15-20 dk ters çevirip beklettim.
Kremanın malzemelerini labne peyniri hariç karıştırıp pişirdim.Ocağı kapatıp 2-3 dk sonra labneyi koyup tel çırpıcıyla karıştırdım.
Keki ikiye kesip,kesilen iki yüzünüde şekerli sütle ıslattım kremadan sürdüm ikinci katı kapatıp kalan kremayı üzerine döktüm.
Üzerine çay süzgeciyle kakao eledim,şimdilik benden bu kadar hoşçakalın...



3 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.Granül kahve olmadan tadı olmadan aynı tadı verdi mi? Merak ettim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. yok canımya bir arkadaşıma tattırdım tramisudan çok pastaya benziyor dedi

    YanıtlaSil
  3. cakmasina da gercegine de bayiliyorum eline saglik

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler