YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

BİR PANDİSPANYADAN İKİ PASTA

 
Hayırlı cumalar arkadaşlar ,hem yeni aldığım kalıbımı deneyim hemde uzun süre önce arkadaşıma söz verdiğim pastamı yapayım dedim.
Klasik pandispanyamı yaptım yumuşacık ve nefis oldu şiddetle tavsiye olunur.Şimdi sıra tarifte.,
6 yumurta,
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
Yarım su bardağı nişasta
2 paket kabartma tozu
1 çay bardağı sıcak süt
2 yemek kaşığı kakao
5 poşet şanti
750 ml süt
Önce yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırdım.Akları bir çimdik tuz ve 1-2 damla limon suyuyla çırpmaya başladım köpüklenmeye başlayınca şekeri iki seferde ilave edip yumurta aklarını krem şanti kıvamına getirdim.
Yumurta sarılarını kalan şekerle iyice çırptım daha sonra sıcak sütüde ilave edip şeker eriyene dek çırptım, unu ,nişastayı ,kabartma tozunu ve kakaoyu eleyerek yumurta sarılarına ilave ettim biraz daha çırptıktan sonra yumurta aklarını ekledim tel çırpıcıyla alttan üste doğru çırpmadan yavaş yavaş yedirdim.
Yağlı kağıt serilmiş kalıba boşalttım ısıtılmış fırında kürdan testiyle pişirdim.Pişince fırından alıp tel ızgara üzerinde 15-20 dk ters çevirip beklettim.
Soğuyan pandispanyamı resimde görüldüğü gibi üç pata ayırdım.
Pandispanyanın ilk patını 2-3 yemek kaşığı şekerli sütle ıslattım,şanti sürüp damla çikolata serptim.İkinci patıda koyup nemlendirdim şanti sürüp tekrar çikolata serptim.Üçüncü patıda koyup her tarafını şantiyle sıvadım.Dolapta biraz dinlendirdim,pastamı biri küçük biri büyük iki diktörgen parçaya ayırdım.Sıcak havalarda pasta yaptığınızda şantiyle sıvarken ve süslerken ara ara dolapta biraz soğutmak iyi sonuç veriyor.Kesilen yerleri ve pastanın tamamını şantiyle sıvadım.Büyük pastamı şantiyle ve damla çikolatayla süsledim,üzerine kakao eleyip bıçakla kıydığım çikolatayla süsledim.
Küçük pastamla kendimize olduğu için birazda göze alamadığım için süslemeyle fazla uğraşmadım.
Pastamı P.D.Ç.S.E 60 etkinliğine gönderiyor sevgilerimi yolluyorum.



16 yorum:

  1. CANIMSIN ELLERİNE SAĞLIK.ÇOK TEŞEKKÜRLER.PASTAŞARINDA PEK GÜZELLLER,ŞİMİD YAYINLADIM.GENE BEKLİYORUM.SEVGİLER SELAMLAR

    YanıtlaSil
  2. pastalar nefis olmuş Hanifeciğim ellerine sağlık ben şu dilimlenmiş olanını alsam ne dersin:))

    YanıtlaSil
  3. ama nefisss ama muhteşem ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık harika olmuş bugün bende hazır pasta yedim ama evde yapılan pastalar daha güzel ve hafif oluyor sizinkidee eminim çok lezzetli olmuştur.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. pastaların nefis görünüyor arkadaşım ellerine sağlık afiyetler olsun......
    Sevgiler.......

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis olmuş. Maaşallah ne güzel kabarmış. Tarifi not ettim. En kısa zamanda deneyeceğim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. merhabalar pastalarını harika görünüyor eminimki tadlarıda nefistir ellerinize emeğinize sağlık ablacım..
    Bende forum siteme beklerim üyeliğimiz ücretsizdir blogcuların bulunduğu forum sitesi sizde aramıza katılırsanız seviniriz iyi geceler sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. merhaba feride hanım forum meleklerinde geliyorum sitenize gezdim yaptıklarınız ve siteniz harkulade emeğinize sağlık iyi paylaşımlar dilerim sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  9. güzel dileklerin icin cok tesekkür ederim canim...
    pastalarin ikiside harika olmus
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık, pastalar nefis görünüyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. ellerine saglik ikisi de cok guzel

    YanıtlaSil
  12. Senin de ellerine saglik benim pratik arkadasim... Cogu zaman ben de senin gibi birine bir pasta yapacagim zaman biraz büyük yapip, sekillendirme asamasinda bir parca da ev halki icin ayiririm.... Sevgilerimle afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  13. çok akıllıca ve enfes bir tarif ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. pasta uzmanı hanifeciğime hayırlı cumalar dilerim sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Hanifeciğim pastalara emek vermişsin ellerine sağlık.. güzel bir hafta sonu diliyor bloğuna sevgiler bırakıyorum..Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  16. selamlar,
    öncelikle yaptığın tüm tatlar için ellerine sağlık diyorum. ama ben bir pasta delisi olduğum için pandispanyana göz diktim :) tarifi alıyorum canm. ama izleyici butonu hata verdiği için seni izlemeye alamadım :(
    bundan sonrada seni ziyaret etmek ve güzel tarifleri paylaşmak isterdim . sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler