YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

CEVİZLİ TATLI

CEVİZLİ TATLI
Selamlar arkadaşlar yeni haftanın sağlıklı,mutlu ve huzurlu geçmesi dileğiyle,bu gün ramazan sofralarımız için nefis bir tatlı yaptım tarifi sıcağı sıcağına yayınlıyorum.
Tarifi emel arkadaşımızdan aldım,ben tarifte biraz değişiklik yaptım ,şimdi sıra tarifte..
125 gr. oda ısısında margarin,
Yarım çay bardağı sıvı yağ,
1 Çay bardağı irmik,
2 Çorba kaşığı hindistan cevizi,(ben kullanmadım)
1yemek kaşığı yoğurt
2 Çorba kaşığı pudra şekeri,
1 Tane yumurta,
1 Paket kabartma tozu ve vanilin,
1 Su bardağı ceviz, (ben 1/2 bardak dövülmüş ceviz kullandım)
Aldığı kadar un
ŞERBETİ:
4 su bardağı şeker,
4 su bardağı su,
Yarım limon.
Malzemeden kulak memesi kıvamında hamur yaptım ,dövülmüş cevizide hamura ekledim.Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler alıp yuvarladım. hamurun bir kısmına oval şekil verip rendenin tırtıllı kısmına bastırdım. Hamurun bir kısmınada yuvarlak şekil verdim.
Yağlanmış tepsiye dizdim.Üzerleri kızarana dek pişirdim.
Ilık şerbeti sıcak tatlının üzerine gezdirdim,üzerini tepsiyle kapatım soğumasını bekledim.Dövülmüş cevizle süsledim.
Tatlımı gelibolu arkadaşıma gönderiyor ,cümlemize hayırlı ramazanlar diliyorum.



8 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım mutlaka tadı nefis olmuştur.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. selamlar arkadasim ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler tatli enfes sanada hayirli ramazanlar dilerim...

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler canım.ellerine sağlık,şimdi yayında tatlın...gene beklerim.selamlar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık tam ramazana yakışan bir tatlı olmuş:)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve güzel görünüyor. Fındıklısınıda yapıyoruz nefis oluyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. hanife abla tatlılar enfes görünüyor.ellerine sağlık ablacığım.

    YanıtlaSil
  7. ramazanda tatlısız olmuyor insan arıyor şöyle değişik güzel bir tatlıyı sizinkide çok güzel olmuş ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. mmmm iftarda ne güzel olur.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler