YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

HARİKA MAYALI POĞAÇALAR

HARİKA MAYALI POĞAÇLAR
Selamlar arkadaşlar ,mayalı hamur işlerini çok severim kabarınca puf puf olurlar ama ne hikmetse benim istediğim gibi yumuş yumuş olmazlardı, biraz zor beğenmemim payıda var tabii huysuzmuyum ne..
Geçenlerde yeni bir mayalı hamur tarifi denedim ,ister peynirli,ister patatesli,ister tahinli yapın arzunuza kalmış, bir hamurdan hem tatlı hem tuzlu hamur işi tam benlik.
Unutmadan söyliyeyim mayalıların yumuşacık olması ve hatta dondurucudan çıkarılıp ısıtıldığında yeni yapılmış gibi olması için süper bir püf noktası öğrendim.Püf noktası az sonra ....
Gelelim benim bayıldığım mayalı hamurun macerasına önce emel arkadaşımızın bloğundaki tarifi
denedim güzel oldular ama bana göre bir eksik vardı ikinci kere yaptığımda 1 kaşık yoğurt ekledim bu sefer süper oldular.

Tarifi denediğimden beri her akşam yapıyorum evdeki istek üzerine hamurun birazı patatesli ,birazı peynirli,birazda tahinli eğer poğaça kalırsa dondurucuya atıyorum çıkarıp ısıtınca sanki yeni yapılmış gibi tazecik oluyor .Bu kadar övgüden sonra artık sıra tarifte.
250 ml sıcağa yakın süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 paket dr.oekter kuru maya
1 çorba kaşığı şeker
1/2 çorba kaşığı tuz
1 yumurta beyazı
1 yemek kaşığı yoğurt
un
Tencerenin içine sütü koyup ılıklaştırıyorum ,şekeri koyup eritiyorum daha sonra tencerenin kenarına biraz un koyup mayayı ilave edip karıştırıyorum daha sonra bütün malzemeleri ilave edip oldukça yumuşak hafif ele yapışan hamur yapıyorum.
Ilık ortamda hamur iki misli olana dek mayalandırıyorum.
Mandalina kadar parçalar alıp fazla inceltmeden avucumda açıyorum iç malzemesini koyuyorum.Ek kısmı altta gelecek şekilde tepsiye diziyorum elimle hafifçe poğaçaların üzerine bastırıyorum yumurta sarısı sürüp piştikten sonra ayırımı yapabilmek için peynirlilere susam,tahinli olanlara çörekotu serpiyorum yarım saat bekletip pişiriyorum.
PÜF NOKTASI.Piştikten sonra fırından aldığım poğaçaların altından yağlı kağıdı alıyorum tepsinin üzerine kağıt havlu serip elimle su serpiyorum temiz bir örtüyle örtüp bekletiyorum yumuşacık poğaçalar hazır.
Poğaçalarımı etkinliğe gönderiyor güzel daveti için
minticiğime teşekkür ediyorum.
Hayırlı cumalar...




5 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım.Hayırlı Cumalar...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel ve leziz görünüyor.Ellerinize sağlık. Hayırlı iftarlar.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. hanife ablacığım güzel tarifin için teşekkür ediyorum.tarifin yayında canım.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. tam sahurluk ellerine sağlık hanifecim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. gerçektende yumuşacık puf puf olmuşlar ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler