ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

HAZIR YUFKADAN NEFİS BURMA TATLISI


HAZIR YUFKADAN NEFİS BURMA TATLISI

Selamlar arkadaşlar cumanız mübarek olsun,bu gün hazır yufkadan burma tatlısı yaptım ,harika bir lezzet oldu.Kesinlikle deneyin derim hem hesaplı hemde süper lezzetli bir tatlı.
Blogcu arkadaşlarımdan muhteremle afiyetle ve füsun arkadaşımın tariflerinden derleme yaparak tatlımı yaptım ve harika bir lezzet oldu.Evet şimdi sıra tarifte.
11 tane baklavalık yufka
250 gr iri dövülmüş ceviz
250 gr margarin ve tereyağ karışımı
ŞERBETİ İÇİN
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
Şerbeti için şeker ve suyu tencereye koydum,kaynadıktan sonra kısık ateşte yedi sekiz dakika daha kaynattıktan sonra ocağı kapatım şerbeti soğuttum.
Bir tane baklava yufkasını tezgaha yaydım,fırçayla erimiş yağ karışımından her tarafına sürdüm.Yağı sürerken dozunu iyi ayarlamak lazım az sürerseniz kuruluğundan çok sürerseniz ıslaklığından dolayı yufka büzdürürken kırılabilir veya yırtılabilir.
Yufkanın her tarafına cevizden serptim altı numaralı şişle rulo yaptım,hamuru büzdürüp şişten çıkarıp dikdörtgen borcama dizdim.
Bütün yufkaları aynı şekilde hazırladıktan sonra kalan yağı tepsideki tatlının üzerine sürdüm.Isıtılmış fırında pişirdim.
Tatlı piştikten sonra fırından aldım,beş dakika beklettikten sonra soğuk şerbeti tatlının üzerine gezdirdim.

Arkadaşlar yapacak olanlara tavsiyem,yağ ölçüne sadık kalmanız ve yufkayı rulo yaparken şiş veya ince oklava kullanmanız tecrübeyle sabittirki daha önce hazır yufkadan burma tatlısını denemiştim başarılı olamamştım.



17 yorum:

  1. Nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. gorunumu oldugu kadar elbette dadida harihadir canim ellerine megine saglik kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Hanife,
    Tarifi beğenip, denemene ve memnun kalmana çok sevindim.
    Ellerine sağlık, nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  4. İki dilim aldım :)eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Canım burmalar nefis olmuş ye beni diyorlar ellerine sağlık afiyet şeker olsun...

    YanıtlaSil
  6. afiyetler olsun sevgili Hanife.
    çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. Harika görünüyo bakarken bile canım çekti desem yalan olmaz valla...Elinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. hanife ablam ellerine sağlık.. şu hazır baklavalık yufkayı kullanmak bir kısmet olmadı..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ablacım bende bir defa denedim ama olmadı,oklava kalın geldi.Hiç aklıma şişe sarmakta gelmemişti.Bir daha tarifini deneyeceğim çok seviyorum burma tatlısını...
    Ellerine sağlık
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  11. ne güzel olmuş canım ellerine sağlık afiyet olsun öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  12. hanifecim eline sağlık,ben bursa dayım kontrolüm iyi sonuçlandı çok şükür,sana da şifalar dilerim

    YanıtlaSil
  13. selamlar ablacım.
    mutlu pazarlar diliyorum
    tatlın şahane görünüyor.
    ellerine sağlık.
    kaynağı şahane bir kere.
    eh bir de senin maharetli parmakların girince işin içine.
    daha ne olsun.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Çok nefis olduğu her halinden belli oluyor.Ellerine sağlık canım.
    Hanife sen İzmir'desin demek? Benim çocukluğum Seferihisar'ın küçük bir köyünde geçti.İzmir benim için özel bir şehir.
    Sevgiler arkadaşım...

    YanıtlaSil
  15. sağol hanifecim, dediğin gibi inşallah enerjim yerine gelir. baklava çok severim ellerine sağlık. bana bir türlü nasip olmadı şu baklavalık yufkayla baklava yapmak, inşallah onuda bir gün yaparım tekrar ellerine sağlık, iyi geceler dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. çok güzel görünüyor arkadaşım ellerine sağlık.ilk defa bende bayramda yaptım ama birazcık yumuşak oldu seninkiler harika görünüyor .Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  17. Adsız25.6.12

    çok güzel görünüyor ama bendende tavsiye cevizi yufkanın her yerine yaymayın oklavayı saracağamız ilk kısa kenara çizgi şeklinde cevizi dökün ozaman yufka daha kolay sarılıyor ve güzel oluyor..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler