YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

KESTANE ŞEKERİ


KESTANE ŞEKERİ
Selamlar arkadaşlar soğuk bir İzmir gününden sevgiler,kestane şekerini sevmeyen pek azdır herhalde, bende uzun bir süredir kestane şekerini evde kendim yapıyorum.Amma velakin tadı güzelde pek bir zahmetli tatlı kendisi...
Kestanenin kabuklarını soymak için bir çok yol denedim,kimisi kestaneleri yağda kızart dedi kimi önce haşla sonra soğuk suya at dedi yinede kabuklarını soymak çok uğraştırıcı bir iş.Ama şunuda söylemem lazım tadı gerçekten çok güzel oluyor.Ben uğraşırım cefası var ama sefasıda var diyenlere işte tarif..
1 kilo kestane
3 su bardağı kadar su
2,5 veya 3 su bardağı toz şeker(Damak tadınıza göre değişir)
Kestaneleri yıkayıp bıçakla çizdirdim,haşlayıp kabuklarını soydum.Tencereye su ve şekeri koydum kaynadıktan sonra kestaneleri tencereye koydum.Kısık ateşte kestaneler yumuşayana kadar pişirdim.Soğuduktan sonra servis yaptım.


Kestaneyi alırken bir kilo aldım haşladıktan sonra ayıklarken biraz parçalandığı için birazda yendiği için pişirirken tam bir kilo olmuyor,bu tarifin sevdiğim yanı ölçülerin gram olarak değilde damak tadına göre değiştirebilinmesi,şimdilik benden bu kadar arkadaşlar sevgiler...



10 yorum:

  1. Hayırlı günler, ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Güzelliklere emek sarf etmeden ulaşılmaz diyenlere güzel bir örnek olmuş.Kestane şekerini sevmeyen var mıdır? Ben bayılıyorum. Ellerine sağlık. Evde tertemiz ve sağlıkla daha ne olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Kestane şekerini severim ama hiç kendim yapmadım ..
    ellerine sağlık canım
    sizlere afiyetler olsun ....
    Not alıyorum denemeye değer bir tarif önce yarım kilodan bir deniyeyim bakalım seninki kadar güzel olacak mı ?

    Sevgiler.........

    YanıtlaSil
  5. Oyy neffis görünüyor..
    Kestane şekeri,bağımlılık yapan tatlardan biri :)
    Ellerinize,gönlünüze sağlık.
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglik arkadasim, ben de bayiliyorum kestaneye ama dedigin gibi soymasi gercekten sabir isi, dolapta 3 kg. kestanem var ve bagiriyorlar "ye bizi, ye bizi" diye.... Simdi sende görünce niyetlendim, hadi bakalim hayirlisi... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Ablacım beni unuttun zannetmiştim yorumunu görünce çok sevindim.Kestane şekeri sevilmezmi? bu lezzetede değer.
    Ellerine sağlık
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. kim sevmez kestane şekerini işi zorda olsa değer bu güzel lezzeti tatmaya ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Kestane şekeri en sevdiğim hatta bayıldığım tatlardan biridir. Bende evde yapıyorum üşenmessem:) En azından katkısız yiyebilmek için uğraşmaya değer bencede...
    Destek yorumun için çok teşekkür ederim. İnan çok mutlu oldum. İstediğin herşeyi Allah gönlüne göre versin... Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler