ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

OKTAY USTA'DAN EV YAPIMI SİMİT

OKTAY USTA'DAN EV YAPIMI SİMİT
Selamlar arkadaşlar cümlemizin cuması mübarek olsun,geçenlerde Oktay ustadan görüp denedim simitlerim,buradan videoyu izleyebilirsiniz. işte tarifimiz.
1/2 yaş maya(kuru mayada olur)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
Ilık su
4,5 su bardağı un
tuz
susam
Unun ortasını açtım,ılık suyun içinde mayayı erittim,yumurta,yoğurt,tuz ekledim.Aldığı kadar ılık suyla hamur yaptım.Hamuru iyice yoğurdum,sekiz bezeye ayırıp simit şekli verdim yarısını önce su dolu kabın içine batırp daha sonra susama buladım.
Diğer yarısına yumurta sarısı sürüp çörek otu serptim.Tepside mayalandırdıktan sonra pişirdim.
*Simitlerin tadı hazır aldıklarımız gibi değil,ağızda yumuşak bir tad bırakan yumuşak hamur işi simitlerden oldu.
*Benim yumurta sarısı sürdüğüm simitler daha çok hoşuma gitti,suya batırıp susama buladıklarım damak tadıma uymadı.
*Ben suyu biraz fazla kaçırdığım için,ununuda biraz fazla koydum.
Benden bu kadar arkadaşlar.sevgiler..



3 yorum:

  1. Hayırlı cumalar, ellerinize sağlık, çok leziz ve şifa dolu bir lezzet olmuş.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis olmuşlar. Bende Oktay Usta'nın yaptıklarını çok seviyorum. Tüm tarifleri eksiksiz oluyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler