YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

RENKLİ KEK


RENKLİ KEK
Selamlar arkadaşlar bizim evde kekteki damak tadı farklıdır,ben meyveli evdekilerde daha çok sade veya kakaolu kekleri tercih ederler.Bende kolayını buldum tek kalıpta meyveli,renkli şekerli,kakaolu kek yapıyorum.
Bu yaptığım kek hamurunun kıvamı çok güzel oluyor ve istediğim gibi eklemeler yapabiliyorum.Şimdi sıra tarifte.
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
2,5-3 su bardağı un
arzuya göre kakao,üzüm,dr otkeri süsleri
Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çok iyi çırptım.Süt ve sıvıyağı ilave edip mikseri iki-üç saniye çalıştırıp,daha sonra un ve kabartma tozunu ilave ettim,un karışana kadar çok az mikserin en düşük kısmında çalıştırdım.

Hamuru ikiye bölüp,kakao ve biraz süt ilave edip hafif çırptım.Kalan hamura üzüm,renkli süsler koyup kaşıkla karıştırdım.
Yağlanmış kek kalıbına iki hamuru karşılıklı kanarlardan döküp,ısıtılmış fırında pişirdim.
Ben buldum etkinliğinin sahibi estergon yeşil arkadaşıma davetinden dolayı teşekkür edip renkli kekimi gönderiyorum.
Şimdi mutfağa gidip Yıldız arkadaşımın etkinliği için tatlı yapayım.
Hepinize selamlar,sevgiler



7 yorum:

  1. Hanifeciğim elelrine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik nefiss görünüyor... sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ELİNE SAĞLIK, GÜZEL FİKİR HEPSİNİ BİR ARADA PİŞİRMEK,PUDİNGLİ KEKİ BEN YAPTIM ÇOK YUMUŞAK OLDU İSTERSEN BİR DE BENİM ÖLÇÜLERİMDEN DENE MUZLUSUNU DA DENEDİM O DA ÇOK YUMUŞACIK OLDU
    PASTA SÜSLEMEN DE GÜZEL OLMUŞ:)) SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. yumuşacık mis gibi elerinize sğalık

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir fikir.İsteyen kakaolu yesin,isteyen sade.Aklına fikrine ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Hanife Hanım:)) Ziyareti iadeye anca gelebildim:(( İyiki de gelmiş burası bir harika ellerinize emeğinize sağlık nefis tatlarla dolu. Kekiniz tam çaylık tam benlik olmuş hımmm... Sizi izlemeye aldım sizde beni alırsanız sevinirim:) Daha sık görüşmek üzere sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Etkinliğimize katılır mısınız?

    "İslamın Işığında" Dini Etkinliği"

    "Cuma gününün önemi"
    başlığının altında paylaşacağımız hadis,ayet ve duaları,Allah'ın ve Resulü'nün (sav) vaadettiği nimetleri öğrenelim istiyoruz.-

    humeyraninyeri.blogspot.com

    gulaycebilgidunyam.blogspot.com

    gelibolu17.blogspot.com

    tarafından hazırlanmış olan "İSLAM'IN IŞIĞINDA"
    Dini Etkinliği "Cuma gününün önemi" konulu etkinliğimize vereceğiniz destekler için
    şimdiden çok teşekkürler.
    Biz düşündük ki, hepimiz sayfalarımızda önceden belirlediğimiz bir konu hakkında yazılar yazıp yayınlarsak, hem hep birlikte yeni ayetler, hadisler, dualar öğreniriz,
    hem de belirlenmiş olan konu hakkında bilgilerimiz tazelenir.
    bu seferki etkinliğimize 14 ocak Cuma gününden itibaren

    http://gelibolu17.blogspot.com

    yani ben ev sahibeliği yapacağım.
    Sayfanızda yazınızı yayınlayıp başına
    -İslam'ın Işığında-
    yazıp bana haber verirseniz yazınızı zevkle sayfamda yayınlarım.
    Ayrıca bu etkinliğe isteyen herkes katılabilir,
    davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız lütfen kusura bakmasınlar.
    Etkinliğimize herkes davetlidir...
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler