YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

GÜL TATLISI

GÜL TATLISI
Selamlar arkadaşlar hepimize mutlu,sağlıklı ve huzurlu bir hafta dilerim.Bu gül tatlısını geçenlerde görümceme giderken yaptım çok güzel oldu,tarifi aldığım becerekli arkadaşımız Gülayın dediği kadar lezzetli bir tatlı.Allahın izniyle en kısa sürede tekrar yapıcağım.Tarifimiz için malzemeler.
150 gr. margarin
1 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı sirke
1 tutam tuz
1 su bardağı irmik
3 su bardağı un
1 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
şerbeti için:
3 Su bardağı su
2.5 Su bardağı şeker
çeyrek limonun suyu
Yapılışı: Önce şerbetinin malzemelerini bir tencereye koyun ve kaynatın.
Hamur yoğurma kabına un, kabartma tozu ve vanilya hariç tüm malzemelerini karıştırın. Kabartma tozu , vanilyayı unu ilave edin ve yoğurun.
Hamur ikiye bölün. Bir parçası merdane ile 3-4 mm kalınlığında açılın. Çay bardağı ile kesin. 4 veya 5 adet yuvarlak parçaları yarılırı üst üste gelecek şekilde yanyana dizin. Rulo şeklinde sarın. Ortadan ikiye kesin.
Kestiğiniz kısım alta gelecek şekilde tepsiye dizin. Ön ısıtma yapılmış 170 derece fırında 20-25 dakika pişirin. Şerbetini üzerine dökün. (şerbet soğuk tatlı sıcak olacak) Tatlıların şerbeti iyi çekmesi için üzerini örtün. Servis tabağına alıp antep fıstığı ile süsleyin.
*Ben kestiğim hamurları gül şeklinde sarmadan önce ceviz koydum.
*Şerbeti bol bir tatlı isterseniz oranı biraz artırın,ben 3 bardak şeker,3,5 bardak su ile şerbeti yaptım bir dahaki yapışımda ölçüyü biraz daha artıracağım.
Tatlımı balpare arkadaşımın ve merak iyidir arkadaşlarımın ev sahipliği yaptıkları etkinliğe gönderiyorum.
Sağlıcakla kalın.



12 yorum:

  1. canım benim komşu tabağı link blogumu blogu kapatıcam diye önce özele çevirmiştim ben unutmuşum onu yahu:) yoksa bu blog link blogudur özel değil..susam çörekotu arkadaşım hatırlatınca aklıma geldi.kusuruma bakma lütfen açtım blogu..
    etkinlik için çok güzel bir tarif ellerine yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Klasik ve vazgeçilmez bir tatli. Nefis olmuslar ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  3. Ablacım bu tatlıyı birkaç blogda gördüm ama henüz yapamadım.
    Eşim kesin bayılır bu tatlıya
    Ellerine sağlık.
    İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  4. Görüntü ve lezzet olarak harika bir tatlı, ben de çok severim. Ellerinize sağlık, harika görünüyor. Afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    ellerine sağlık. Bu tatlının şekline bayılıyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. Çok guzel bir tatlı olmuş,göruntu bir harıka ellerınıze sağlık.

    YanıtlaSil
  7. enfes bir tatli gercekten ellerine saglik sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Bayildim bütün tariflere... Bilhassa mayali poacalara, ellerinize saglik....

    YanıtlaSil
  10. merhaba sevgili hanife hanımmmmmm
    çok özür dilerim kaçırmışım sizin tarifiiii
    teşkkkkkk ellerinize sağlıkk
    çocuklardan fırsat bulur bulmaz ekleyeceğimm
    sevgilerrrrrr
    merakiyidir

    YanıtlaSil
  11. SEVGİLİ ablam İNANAILMAZ GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ.
    ELLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLER GÖNDERİYORUM.
    HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM

    YanıtlaSil
  12. harikaaaaaaaaaaa.yumuşak mı yoksa kııyır bir tatlımıdır

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler