ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

GÜN İKRAMLARI


GÜN İKRAMLARI
Selamlar arkadaşlar dün evimizde küçük çaplı akrabalar günü vardı.Eskiden gün olayıyla uzaktan yakından alakam yoktu.Şimdi anlıyorumki böyle günlerin olması gerekiyormuş yoksa günlük koşuşturmadan kimse kimseyi pek arayamıyor.
Gelelim ikramlara.
Her zaman sevilerek yenen Profeterol tarifin için tık tık

Tarifini sevgili Cahideden aldığım tahin eklediğim mayalı açmalar tarifin orjinali için tık tık
Malzemeler
iki buçuk subardağı süt,
bir su bardağından biraz eksik sıvıyağ,
iki tatlı kaşığı şeker,
bir yumurta,
yarım paket maya,
alabildiği kadar un.
Malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur hazırladım.Mayalanmasını bekledikten sonra,yumurta büyüklüğünde parça alıp elimle küçük bir tabak büyüklüğünde açtım.Üst kısmın bir parmak içerisinden başlayarak ortasına kadar,ince şeritler halinde bıçakla kestim.Kesmediğinim bölüme tahin pekmez karışımdan sürüp rulo yaptım ay şeklinde kıvırıp üzerlerine yumurta sarısı sürüp,tepsi mayası geldikten sonra orta dereceli fırında üstü kızarana kadar pişirdim.

Yıllardır güvenerek yaptığım Poğaçalar,tarif için tık tık

Dondurucuda beklettiğim peynirli Kurabiyelerim,tarif için tık tık
Benden bu kadar arkadaşlar hoşçakalın.



15 yorum:

  1. Profiterol harika görünüyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ohhhh mis yalnız kilolara dikkat.Ellerine sağlık nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  3. merhabalar.ellerine sağık.nefisler.

    YanıtlaSil
  4. merhaba sevgili arkadaşımmmm etkinliğimin son 5 günü.. katılımınızı bekliyorum
    sevgiler
    http://merakiyidir.blogcu

    YanıtlaSil
  5. Ablacım ne güzel ikramlar yapmışsın özellikle profitrole bittim.
    Bende pek sevmezdim böyle günleri ama şimdi nasıl istiyorum bir bilsen..
    Çocuklarla hep evde çok sıkıldım.
    İnşallah seneye biraz daha rahatlarsam giricem bende güne..
    ABLAM ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  6. oh hepside mis mis afiyetler olsun herkese seninde ellerine sağlık bitanem öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ohhh süperler ellerine sağlık sabah kahvaltısı yaptım ama bunları görünce insan acıyor:)))

    YanıtlaSil
  8. ne kadar güzel ve lezzetli şeyler, bir tabak olsada yesem şuanda, ellerine sağlık. hayırlı cumalar dilerim, sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı Cumalar :)

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize saglik. Hepsi birbirinden güzel görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. hanifecim hepsi de çok güzel maşallah,önemli olan akrabalık ilişkileri ne güzel hoş sohbette eklenince:))))sevgiyle kal canım

    YanıtlaSil
  12. Neler yapmışsın neler? Günde yer varsa ben de gireyim bari:))
    hepsi birbirinden nefis görünüyor. Ellerine sağlık mahire ablam benim...

    YanıtlaSil
  13. bu kurabiye çeşitleri mayalı hamur dan mı yapılıyor değilmi?Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
  14. Saadetçim kurabiye mayalı hamurdan değil

    YanıtlaSil
  15. hepsı bır harıka görunuyor ama profıtoroller daha bır harıka ellerınıze saglık.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler