YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

Kadayıflı tatlı



Selamlar arkadaşlar elimde bir sürü tarif birikti Allahın izniyle hepsine yayınlayıp yerine yenilerini deneyim istiyorum.Geçen hafta yemeğe davetliydik bende tatlı yaptım,tatlı çok beğenilince benimde çok hoşuma gitti:)))))))
Şimdi sıra tarifimizde.
Yarım su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
iri kıyılmış ceviz
Bir tas kadayıf(Kadayıfı poşet içinde dondurucuya koydum iyice donunca çıkardım poşeti elimle sıkıp kadayıfları çok kısa sürede kırdım)Yağsız tenecerede kadayıfı kavurdum.
ŞERBETİ İÇİN.
4 su bardağı su
4 su bardağı şeker
1,2 damla limon suyu
Malzemelerle kulak memesinde hamur yaptım ,eğer sert hamur olursa biraz süt ve sıvıyağla hamuru toparlayabilirsiniz.
Ceviz ve kadayıfı karıştırdım,hamurdan cevizden büyük parçalar aldım avucumda açıp içine ceviz ve kadayıf karışımından doydum yuvarlayıp tepsiye dizdim elimle biraz bastırdım tepsiye dizip ısıtılmış fırında pişirdim.
Şerbeti hazırladım ilk sıcaklığı çıkınca soğumuş tatlımın üzerine döktüm.
Afiyet şifa olsun.



5 yorum:

  1. Ellerine sağlık arkadaşım
    yemeğe davetli olunca ben de tatlı götürmeyi çok seviyorum :))
    Bana da gel tatlı getir emi :))
    Canım bu tatlının adını telli baba tatlısı olarak hatırlıyorum nefis oluyor ellerine sağlık..
    Sevgiler........

    YanıtlaSil
  2. Ablacım ellerine sağlık.
    Eşim şerbetli tatlıları çok seviyor.Kesin bunada bayılırdı.

    Bana güzel kebap yiyebileceğin bir yer sormuşsun.En iyi yapan 2 yer var Manisa'da bunlardan biri merkez yapı kredi arka soğağında, Gül Cemal ama erken saate salonunu kapatıyor.Diğeride Çarşıda Vakıf bankın karşısı ara sokakta Şafak kebap salonu..
    Öpüyorum ablacım.

    YanıtlaSil
  3. hanifecim ne güzel ince bir davranışta bulunmuşsun:)) ellerine sağlık,sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  4. değişik güzel bir tatlı olmuş ellerine sağlık, güzel bir gün diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. benimde buna benzer bir tarifim var gercekten süper oluyor herkes denemeli bence ellerine saglik canim sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler