ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

EVDE ÇÖKELEK YAPIMI


Evde kalan yoğurtları değerlendirmenin yolunu buldum çökelek yapmak....
Geçen gün kalan yoğurtları çökelek yaptım vede ev yapımı çökeleğimle börek yaptım..

Yetmedi birde tereyağlı çökelek yaptım..
Nette araştırma yaptım sanal mutfak ve sevgili Cahidenin bilgilerinden faydalandım ve çökeleğimi hazırladım artık evde kalan sulanmış yoğurtları ne yaparım diye düşünmeyeceğim..
Önce çökeleği nasıl yaptım anlatayım..
Kalan yoğurtlar bir tencereye alınır yoğurt sulanmış ise su eklemeye gerek yok tencere ocağın üzerine konur orta ateşte kaynamaya bırakılır kaynamaya başlayınca altı kısılır suyunu çekmeye başlayınca tuz ve istenirse bir tatlı kaşığı tereyağı eklenir....
Suyu azalınca zaten yoğurt öbek öbek topaklanmaya başlıyacak ateşten alınır hafif ılıklanınca sık dokulu süzgecin üzerine konur suyu iyice süzülünce dolaba kaldırılır.. 

İsterseniz börekte....
İster tereyağlı yapıp yersiniz afiyet şifa olsun..



10 yorum:

  1. Çokta güzel olmuş ablacığım. Ellerin dert görmesin. Buralarda çökelek bulmak imkansız. Ekşiyen yoğurtları bu şekilde hem değerlendiriyor, hemde ihtiyacımı gidermiş oluyorum.
    Ama o tereyağlı olanı nasıl bir şeydir ablacım, gerçekten çok merak ettim.Yağı eritip üzerine çökelekmi koyuyorsun?
    Allah ağzının tadını bozmasın güzel yürekli ablam

    YanıtlaSil
  2. Atilla tasin sarkisi degilmiydi cökelek?
    ha ham cökelek galiba :-)

    hic yapmadim ama eminim güzeldir tadi

    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Hem kalan bir şeyi değerlendirmişsin. hem de bu kadar lezzetli ve güzel şeyler yapmışsın. Ne güzel bir şeydir bu atmayıpta ortaya böylesine güzel şeyler çıkarabilme yeteneği.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Süper fikir, teşekkürler canım. Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. En güzeli kendi yaptığımız, tertemiz...eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. selam hanifecim, bizde yunanistan göçmeniyiz. bende annemden öğrendim bu çöreği, çökeleğide çok güzel yapar göçmenler:) ellerine sağlık, iyi akşamlar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık insan isterse böyle güzel fikirler ortaya çıkar çok faydalı ve teşvik edici bir paylaşım canım..
    Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
  8. Adsız29.5.12

    bende deniycem en kisa zamanda evde yaptigim yogurt cok sulu oldu bu sekilde degerlendirecegim. ve ayrica yurtdisindayim burada cokelek yok peynir bulmak bile zor ve ayrica pahali.. børeklerde kullanmak icin guzel yøntem.. tesekkurlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kalan yoğurtları değerlendiriyorum hem ev yapımı çökelek oluyor umarım memnun kalırsın teşekkürler

      Sil
  9. Adsız1.7.12

    çok güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler