YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

KADAYIFLI TATLI


Soğuk çok soğuk İzmirde bu gün içimizi titreten bir soğuk var....Bu gün semt pazarımızın günü gerçi artık marketler açıldığından beri semt pazarlarına ilgi kalmadı ben yinede pazarlara gitmeyi seviyorum içim soğuktan titresede:))))
Artık sağlık açısından tatlı tüketiminde sütlü tatlı tercih etmeye çalışıyorum diyeceğim ama yine gazetelerde sütte hastalık tehdidi diye bir çok haber okuyunca ne kadar sağlıklı onuda bilmiyorumya..
Ne diyelim Rabbim insanların içine merhamet versin meyveyi,sebzeyi,sütü kendimiz üretemiceğimize göre elimizden geldiğince güvendiğimiz markaları kullanmaya çalışacağız neyse içimizi karartmayalım tarife geçelim...
Kadayıflı tatlıyı daha önce tepside yapmıştım....Tek kişilik kasedelerde nasıl olur deyip denedim çokta güzel oldu özellikle servis açısından...
Malzemelerimiz neler bir bakalım.
1 lt süt
1çay bardağı un
1çay bardağı nişasta bir parmak eksiltip unla tamamladım
2 çay bardağı toz şeker
2 yemek toz şanti
250- 300 gram kavrulmuş kadayıf(Sıvıyağla tencerede kavurdum)Tam ölçü veremiyorum ben dondurucuda olan kadayıflarımı kullandım.
Un,nişasta,şekeri kuru olarak tencerede karıştırdım sütü lave edip sürekli karıştırarak pişirdim....
10-15 dakika sonra toz şantiyi muhallebinin içine koydum mikserle güzelce çırptım.
Kaselerin dibine kavrulmuş kadayıftan yaydım muhallebiden kaselere paylaştırdım üzerlerine tekrar kadayıftan yaydım ben iki kaseyi kadayıfsız yaptım üzerine çikolata sosu gezdirdimTatlının bir kasesine bir sıra kadayıf bir sıra muhallebi tekrar kadayıf ve muhallebi koyarak yaptım.
Tarifimi Porselen demlik ve Çay hahve etkinliğine gönderiyorum arkadaşlarıma kolaylıklar diyorum...



8 yorum:

  1. etkinlik tarifin yayında. katılımın için çok teşekkürler. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. harika, çok güzel olmus, bayilirim ben :))
    ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
  3. süt konusunda bende çok tedirginim oğluma şimdilik süt bile içirmez oldum allah sonumuzu hayırlı etsin.
    kadayıflı tatlıyı ben çok severim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Adsız18.1.12

    merhaba canım,nasılsın?
    tatlıların çok tatlı,ellerine sağlık,hepsinden biraz tadıyorum :) selamlar olsun...sevgiler

    Gelibolu17

    YanıtlaSil
  5. güzel tarifin için teşekkür edrim etkinliğimiz 20 ocaktan itibaren mutfakincisi arkadaşımızda devam
    edecektir tariflerinizi bekliyoruz sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Gelibolu17'nin düzenlediği
    "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 20 OCAK-6 ŞUBAT tarihleri arasında
    http://mutfakincisi.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...
    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
    Muhammed Mustafa (s.a.v)
    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)
    Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Mutfak İncisi (Emine Kaya)'ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
    http://mutfakincisi.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)
    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  7. ziyaretiniz için teşekkürler,tekrar beklerim...

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı cumalar ablacığım
    Buraya da yıllardır kar yağmamış ama dün yağdı.Özlemiştik çok iyi geldi:)
    Bende semt pazarlarını çok seviyorum. Buralarda pazarlar çok küçük 3 dakika da bütün pazar bitiyor ama yine de gitmeden duramıyorum.Tatlı çok nefis görünüyor. Ellerin dert görmesin canım ablam...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler