YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

TEPSİDE PASTA

Hayırlı haftalar hepimize arkadaşlar.....
Tepside pratik pasta yapayım dedim görüntüsü pek şık oldu ama krema yerine şanti kullanmak gerekiyor lezzet olarak sorun yok ama marmelat kullandığım için keserken şekil bozukluğu oluyor,şimdi tarifimiz..
4 yumurta
3 fincan şeker
1 fincan sıvı yağ
1 fincan su
1 su bardağı un
1 su bardağı nişasta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Kreması
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
3 fincan şeker
1 kg süt
1 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket krem şanti
Çikolata sos
Erik marmeladı
1 poşet şanti
1 bardak soğuk süt
Yapılışı
Yumurtaları şeker ile köpürene kadar çırptım....
Diğer malzemeleride ilave ederek kek hamuru hazırladım,dikdörtgen borcama döküp ısıtılmış fırında pişirdim.....
Diğer taraftan bir tencere içerisinde 2 yemek kaşığı tereyağ ve 2 yemek kaşığı un kavurdum sürekli karıştırılarak sütü ilave ettim....Bir su bardağı un daha ekleyip şeker ve vanilya da koyarak kremayı hazırladım.
Krema soğuyunca ve bir paket şantiyi ekleyerek mikserle 5 dk çırptım.....
Kremayı kekin üzerine döktüm.
Şantiyi sütle çırpıp dolabta bir müddet beklettim kremanını üzerini şantiyle süsledim oluşan boşluklara marmelat ve eritilmiş çikolata döktüm.Dolapta dinlendirip servis yaptım.
Tarifimiz Porselen demlik ve Çay hahve etkinliğine gönderiyorum arkadaşlarıma kolaylıklar diyorum.....


12 yorum:

  1. pasta süper olmuş dağılmaması için marmelat yerine evde yapılan meyve sularıyla nişastalı bir pelte yapılıp süslene bilir sanırım ellerinize sağlık dağılması bir yana tadıda görüntüsü kadar nefis olmuştur eminim

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık arkadaşım tarifin yayında tekrar katılımlarını bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Çok şık olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifin yayında sevgiler

    YanıtlaSil
  5. yok pasta demiyelim,
    el emeği göz nuru yama işi olmuş ! :))

    ne kadar hoş ..
    afiyetler olsun sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık güzel bi pasta
    keserken şekli bozuldu demişsin marmelatın içine acızık nişasta atıp kaynatıp dökseydin jöle gibi olurdu
    bu arada izlemeye aldım sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Tepside pasta olayı gerçekten pratik sunum harika ellerine sağlık ...
    Kocaman sevgilerimi gönderiyorum izlemeye aldım nede şimdiye kadar almamışım seni izlemeye sanki :(

    YanıtlaSil
  8. Hariiiika görünüyor ellerine saglık:)

    YanıtlaSil
  9. Kutu kutu pense tekerlemesi geldi aklıma görünce:)
    Çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. çook güzel görünüyor. deneme isteği uyandırdı bende :)

    YanıtlaSil
  11. zeynep25.9.13

    kekini ıslatmıyormuyuz kuru olmuyormu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep hanımcım pastayı yapalı uzun bir zaman olduğu için hatırlamıyorum ama ıslatmış olsaydım yazardım diye düşünüyorum tarifleri yazarken çok dikkat ediyorum...

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkürler