ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

CEVİZLİ RULO TATLI

Hayırlı mutlu,sağlıklı bir hafta olur hepimize İnşaAllah....Haftaya tatlı başlayalım tatlı devam edelim,tatlımın tarifini Mutfaktayım Özlemden almıştım uzun zaman önce bu gün tarifin linkini vermek istedim ama sitesinde bulamadım...
Oldukça bereketli bir tatlı şimdi tarifimize bir bakalım...
1 paket tereyağı veya margarin
2 yumurta sarısı
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı limon suyu
un
İç malzemesi:
1 su bardağı dövülmüş fındık veya ceviz
1 yumurta akı(hafif çırptım)
3 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı kakao
Şerbeti için:
4,5 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu
Şerbet malzemelerini on dakika kadar kaynattım ılınmaya bıraktım...
Oda ısısındaki margarin ve şekeri karıştırdım daha sonra diğer hamur malzemeleriyle kulak memesinde hamur yaptım.
Üzerini örtüp dolapta on onbeş dakika dinlendirdim....
İç malzemeleri karıştırdım...Hamuru ikiye böldüm hamurun bir tanesini hafif unlu zeminde dikdörtgen şeklinde açtım...İç malzemenin yarısın hamurun üzerine yaydım...Rulo yaptım bir parmak kalınlığında kestim tepsiye dizdim....
Diğer hamurada aynı işlemi yaptım...Isıtılmış fırında kızarana kadar pişirdim...
Fırından aldıktan sonra biraz bekletip ılık şerbeti üzerine gezdirdim..Afiyet şifa olsun...


16 yorum:

  1. Mmm nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok nefis görünüyor, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik canım;-)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize saglik afiyetler olsun degisik nefis görünüyor .

    YanıtlaSil
  5. HANİFECİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    MMM ALDIM
    MUHABBETLE KAL
    :))

    YanıtlaSil
  6. Canım harıka bir tatlı olmuş ellerıne saglık,fındık ve cevız birliği senın ellerınde güzel bır tatlı olmuş.

    YanıtlaSil
  7. HARİKA GÖRÜNÜYOR,ELLERİNE SAĞLIK..SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  8. ball damlıyor bu tatlıdann.)
    ellerine sağğlık canımm.
    bir tanecik aldım dayanamayıp:)
    muhabbetlee..
    :)

    YanıtlaSil
  9. tatlı harika olmuş ellerinize sağlık canım
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. hanifeciğim nasılsın. uzun bir aradan sonra nihayet gelebildim bak. ve görüyorum ki yine boş durmamışsın karınca gibi çalışmışsın maşallah. rulolar da çok güzel görünüyor. ellerine sağlık sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  11. harika olmuş ellerine sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  12. canım ellerine sağlık eminimki nefis afiyetler olsun ayrıca güzel dileklerin için tşkler sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, çok leziz görünüyor, elinize sağlık. Bloğunuz çok güzel, sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım desteğin içinde teşekkürler sevgilerimle seval

    YanıtlaSil
  15. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  16. Bak garii ya
    lezzete tavan yaptırmışşşşşşş
    oldumu şimdi bu nefis görünüyor
    ellerine sağlık........pek tatlı sevmem ama birden tatlı krizim geldiiiii

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler