ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

PİŞİ


Biz çocukken evimize misafir geleceği zaman veya çayın yanına hamur işi olsun dediğimiz zaman mayalı pişi yapardık...Fırından hazır hamuru alır çarçabuk hazırlardık pişilerimizi...Şimdiki gibi envai çeşit kekler,kurabiyeler yoktu....(Geçmiş günlerden bahsedince kendimi yaşlanmış hissettim:)))))
Pişi veya pötibör bisküviyle yapardık çay keyfimizi... Geçenlerde evde hamuru mayaladım çayın yanına pişileri yaptım...
Zaten malzemeleride fazla değil....
1 su bardağından biraz fazla ılıktan biraz sıcak su
2 tatlı kaşığı kuru maya
bir çimdik şeker
1 çimdik tuz
Ilık suyun içinde mayayı erittim yumuşak hamur yaptım mayalandıktan sonra hafif unlu zeminde merdaneyle açtım...Açarken fazla un kullanmamak gerekiyorki hamur yumuşak olsun...
Hamurun bir kısmını kurabiye kalıbıyla bir kısmınıda bıçakla kestip kızgın yağda kızarttım...
Pişilerimi Gelibolu ve çatlak kafe arkadaşlarıma gönderiyorum kolaylıklar diliyorum...
Afiyet olsun..


12 yorum:

  1. En sevdiğim şey çayın yanında pişi ve elmalı kurabiye
    pişilere dayanama
    ellerine sağlık
    afiyetler olsun.
    Uzun zamandan beri ben de yapmamıştım ilk fırsatta mutlaka yapmalıyım

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  3. Bu pişi benımde çocukluk yıllarımın misafir kabul yıyecegıydı.O günlerden bu yana sadece zaman geçmiş gitmiş, lezzetler aynen kalıyor.Senın pişileri görünce oh dedim yanında bır bardak çay nefis olurdu.Ellerıne saglık canım.Blogundaki kuş uçmuş :) bahar yağmurlarıyla birlkte papatyalar gelmiş :) benım içimi coşturcu bu resım bahar geliyor dıye .sevgıler.

    YanıtlaSil
  4. afiyetler olsun..öptüm canım...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım.Tarifin için çok teşekkür ediyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş canım benim yaşlanıyoruz valla gibisi fazla :) nerde çocukluğumuzun kolonyalı şeker tutmalı gezmeleri,çaylı büsküvitli ev oturmaları isim şehir,amiral battı oynamaları :)
    senin pişiler benim çenemi düşürecek bu gidişle,ellerine sağlık canım,şimdi burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/03/pisi.html yayındalar gene beklerim.selamlar :)

    YanıtlaSil
  7. ELLERİNE SAĞLIK HANİFECİM
    MMM ÇOK GÜZEL
    :))

    YanıtlaSil
  8. kahvaltıda çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Çok severim, çok da güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Canım,
    ellerine sağlık.Pufidik pufidik. Bende bayılırım pişiye. Çayın yanında nasıl da güzel olur.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Biz küçükken kim daha fazla yiyecek diye yarış yapardık, hey gidi günler heyy

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler