YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

KİRPİ KURABİYE


   Kirpi kurabiyelerim uzun bir süredir test edilecek tariflerin arasında bekliyordu denemek şimdiye kısmetmiş..Kurabiye tarifini ilk sevgili Esrada daha sonra Nefis yemek tariflerinde gördüm...
Malzemelerine ve nasıl yaptığıma bir bakalım...
  3 su bardağı un
 150 gr margarin ve tereyağ karışımı
 1,5 çay bardağı pudra şekeri
 1 yumurta akı
 1 paket vanilya
 Bir çimdik kabartma tozu
 Damla çikolata(Gözler için)
Bütün malzemeleri yoğurarak kurabiyenin hamurunu hazırladım şekil vermesi kolay olması için dolapta biraz beklettim...
 Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar aldım ucu daha sivri olacak şekilde şekillendirdim....

 Sonra bu sivri kısmı kirpinin ağzını yapmak için makas ile yatay olarak kestim.

 Gözleri için biraz boşluk bırakarak kirpinin dikenlerini oluşturmak için hamurun üst yüzeyini de makasla  kestim benim makasım çok sivri olmadığı biraz zorlandım sivri bir makasla daha kolay olur diye düşünüyorum....

 Tepsiye dizdim....

Gözleri için damla çikolataları koydum ve ısıtılmış fırında üzeri fazla pembeleşmeden  pişirdim...
Benim kirpilerim oldukça güler yüzlü kirpiler oldu :))))))
 Çok fazla kabarmayan içi hamurlu bir kurabiye oluyor..
Afiyet şifa olsun...


17 yorum:

  1. canım ellerine sağlık çok şirin bu kurabiyeler.
    Bu arada facebook hesabın varsa eklermiisn daha yakından görüşmek isterim canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuşlar.Ama ben bu üç oğlanla elimde makas nasıl yapacağım o kirpileri?Neyse bir gün denemek üzere kaydediyorum tarifi.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ay ayyy ben bayıldım bu güler yüzlü kirpilere :))
    Çok değişik, makasla kırpmak falan, bende yapmak istedim şimdi, bakalım benim kirpilerim ne cins bir şey olacaklar :)
    Ellerine sağlık, çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. haftasonu bol çocuklu bir piknik organizasyonumuz var :) onlar için süpriz bundan yapacağımmm :)

    Ellerine sağlık tatlım.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. çok cici olmuşlar,çocuklar bayılır bunlara ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş görünüyorlar gerçekten ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz olmuş.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  8. ne şirin kurabiyeler bunlar insan yemeye kıyamaz.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. ay ne güzel bir fikirmiş :) çokda güzel olmuşlar ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Cok sirin olmuslar :) eline saglik:)iadeyi ziyarete geldim:)keyifli blogunu izlemeye aldim:)

    YanıtlaSil
  11. Cok sirin olmuslar :) eline saglik:)iadeyi ziyarete geldim:)keyifli blogunu izlemeye aldim:)

    YanıtlaSil
  12. hanifecim çook güzel ellerine sağlık
    :)
    aldım canım...

    YanıtlaSil
  13. Eğlenceli. Kızım için yapacağım. Bu arada bloguma hoş gelmişsin ben de hoş gelmişim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. İadeyi ziyarete geldim, bu kirpileri çok beğendim, oğluşum da beğenecek eminim :) bende takipteyim :)

    YanıtlaSil
  15. Benim bunu yapmam lazım çok güzel. Bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek Üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. Çok Güzel Görünüyor Ellerine Sağlık

    YanıtlaSil
  17. çok şeker olmuşlar ellerine sağlık :) :) :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler