YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

ŞERİTLİ BURMA POĞAÇA


Bugünden hayırlı cumalar dilerim tüm ziyaretçilerime sıradaki tarifim sevgili Cahideden...
Malzemelerimize ve yapılışına bakalım...
2 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta (birinin sarısı ayrılacak
1,5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
5,5 su bardağı un (ortalama)
1 yemek kaşığı instant maya veya 1/3 paket yaşmaya
Arasına sürmek için:125 gr tereyağı
Yumuşak bir hamur yaptım....Mayalanmasını bekledim....

 Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar aldım...
 Merdaneyle  uzunlamasına açtım... Bu işlemi yaparken un serpmeyin. Hamurun zemini tutması gerekiyor. Çokda cıvık hamurla kesme işlemi zor olur... 
Hamuru uzunlamasına bıçakla baştan sona kadar yarım cm. aralıklarla kestim...
 Üzerine oda sıcaklığında yumuşamış tereyağından elinmle sürdüm...
Cahidemin dediği gibi  hamur kesildikten sonra tereyağ sürülürse aralarına giriyor, daha gevrek oluyor. Birde erimiş tereyağı olmasın. Yağın hamurun üzerinde kalması lazım.


    Bir köşesinden başlayarak çaprazlama olarak hamuru rulo yaptım ve kendi etrafında döndürdüm....
 Bir ucu hamurun altına sıkıştırdım.... Üstte kalan ucu ise içe doğru bastırdım..
 Hamurun üzerine 1 çay kaşığı yoğurtla karıştırılmış yumurta sarısı sürüp, susam serptim..
Benim poğaçalarım biraz ince oldular ....
Benden bu kadar selametle kalın..




19 yorum:

  1. Poğaçalar nefis gözüküyor,ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  2. MIMMMM..Ellerinize sağlık...çok güzel olmuşlar...İçine bir şeyler koysak nasıl olur acaba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkürler Nurşencim iç koymayı denemedim ama iç koycaksakta akmayan iç kullanmak lazım görüntüyü bozmamak için...

      Sil
  3. ellerinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Hımm şahane gözüküyor bunu mutlaka denemem lazım ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  5. iadeyi ziyerete geldim ;)
    zahmetli islerden güzel tatlar cikar
    bereketli olsun .selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  6. aaa bende mayalı açma yapıyorum ama böyle şerit şerit kesmiyorum, bak bir de böyle deniyim :)

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı cumalar. Çok güzel ve ayrıntılı anlatmanız süper olmuş.

    YanıtlaSil
  8. Çok şık görünüyolar. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. HANİFECİM ELLERİNE SAĞLIK
    HEDİYELERİNLE GÜZEL ŞİFALI PASTALAR YAP CANIM
    :)

    YanıtlaSil
  10. tarifi aldım hemen yapıyorum sevgilerrrrr

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor. Bu yöntemi daha önce görmemiştim. Paylaşımın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. canım teşekkür ediyorum benim acemi bloğumu ziyaret etmişsin.bende iadei ziyarete geldim.çok beğendim her şey çok güzel gözüküyor.başarılarının devamını diliyorum.bende seni takibe aldım artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin siyahgülüm öyle şey olurmu bloğu açtığımda bende çok acemiydim her zaman beklerim..

      Sil
  13. Ne kadar ilginç ve tatlı bir görüntüsü var.

    Ellerine sağlık :)

    Deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  14. Güzel Resimli, Tarif Olmuş Eline Emeğine Sağlık...

    YanıtlaSil
  15. eline sağlık arakdaşım. afiyet şeker olsun nefis görünüyor. sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  16. Adsız11.11.12

    emek hırsızlıgından bahseden cahide hanım beni de iftirayla suçluyor." yorumu size bırakıp sadece linki veriyorum:
    http://www.angellovescooking.blogspot.com/2011/02/easter-buns.html

    YanıtlaSil
  17. şeritli burma ismi gibi görünüşüde güzel bence:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler