YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

EV YAPIMI VİŞNE SUYU



Çok sıcak İzmirden selamlar,sıcak günlerin kurtarıcısı soğuk içecekler....Bende sevgili Cahideden görüp denedim vişne suyunu.....
Evde vişne kalmayınca dekor amaçlı kiraz kullandım)))))...
Ben ölçüleri azaltarak denedim ama ne yazıkki çocuklar hazır meyve sularına o kadar alışıyorlarki limonatayı sevdiler vişne suyuna pek rağbet etmediler böylece vişne suyu bana kaldı .....
Sevgili Cahide bacımdan tarifi aynı şekilde yayınlıyorum..
2 kg.vişne
Üzerine çıkacak kadar su
6-7 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı limon tuzu
Vişne suyunun yapımı
Vişneleri yıkayıp ayıklayın,tencereye alın
Üzerine çıkacak kadar su koyun.
Ocağın altını yakıp, kaynamaya bırakın
Vişneler çatlayıncaya kadar kaynatıp,altını kapatın.
En az bir saat bekletip vişnenin rengini iyice suya vermesini sağlayın.
Bekleme sonunda vişnelerin suyunu ayrı bir tencereye süzün.
Vişnelerin dağılıp posalarının suya karışmamasına dikkat edin.
Süzülen vişne suyunu tekrar ocağa alıp kaynamaya bırakın.
Şekeri ve limonu da bu esnada ilave edin.
Üzerinde biriken köpüğü alın.
Vişne suyunu üçte biri çekilecek kadar kaynatmaya devam edin.
Soğuduktan sonraki kıvamı,cıvık pekmez kıvamında olmalıdır.
Sıcakken cam şişe veya kavanoza koyup,soğuyunca ağzını kapatın.Güneş görmeyen bir yerde saklayın.
Kullanacağınız zaman sulandırarak servis edin.
******************************************************************************
Ben vişne suyundan kalan vişnelere biraz daha vişne ekleyerek vişne marmelatı yaptım dondurucuya kaldırdım kışın nasipse kullancağım....(Tekerleme gibi oldu:))))))

Selametle kalın..


15 yorum:

  1. ellerine sağlık bu sıcaklara bu yakışır sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bizdede sadece ben içiyorum ama yinede vazgeçmiyorum vişne suyndan.iftarda her akşam olmlı soframda.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bu sıcakta evde yapılmış doğal meyve suyu gibisi yok. Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. en sık yaptığım meyve sularındandır,ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel olur buz gibi vişne suyu ,bu sıcaklarda...Tazecik,mis gibi...ellerinize sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ohh ellerinize sağlık afiyet olsun.ıspanaklı börek ve pilavın yanında en sevdiğim içecek :)sevgiler

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor, ben de reçel yaptığım zaman vişnelerin bir kısmını da şurup yapmaya ayırıyorum, dediğiniz gibi hazır meyve sularından daha sağlıklı bir içecek. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ne çok severim..
    harika oluyor ev yapımları..
    afiyetle,
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. merhaba, bende tanıştığımıza sevindim ve izlemeye aldım...birkaç ta yapılacaklar listesine tarif...herşey çok güzel...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Vişne suyunu cok severim hatta bu oğluma da sirayet etmiş.''Nişne suyu en sevdiğim meyve suyu anneee''diyerek kendince anlatıyor duygularını.Bu sıcaklarda üşenmeden yapabilsem tarif çok güzel,doğal doğal içeriz.Tarif için saol.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. ben de sık sık vişne suyu yapıyorum. kalanıyla marmelat yapma fikri çok hoşuma gitti ben de denicem elllerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Bayılırım, deneyeceğim mutlaka :)

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. vişne suyu yapılışını anlatımınız için teşekkürler. Yarın akşam iş dönüşü deneyebilirim.
    sanayi tipi buzdolabı

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler