YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

PRATİK ELMALI KURABİYE


Hayırlı haftalar arkadaşlar bir çok blogcu arkadaşım yavaş yavaş tatil moduna girdi tatile gidemeyenlerde benim gibi ya bahar temizliğinden yada  sıcaklardan mutfakta zaman kısıtlamasına gitti....
Ama mübarek Ramazan ayının bereketiyle yakın zamanda bloglar yine canlanacak nasipse..

******************************************************************
Elmalı kurabiyeyi çok severim bazen tek tek kurabiyeyle uğraşması zor gelir geçenlerde pratik yöntemle yaptım kurabiyelerimi nasıl yapmışım bir bakalım...
Kurabiye hamurumu sevgili Cahide bacımın  tarifinden yaptım...
 125 gr. tereyağı veya margarin
 3.5 su bardağı un (ortalama)
 1 çay bardağı yoğurt
 1 adet yumurta
 2 yemek kaşığı şeker
  bir çimdik tuz
 1 paket kabartma tozu
 Elmalı harç
 Yağı iki su bardağı unla beraber mutfak robotunda çektim hamuru yoğurma kabına aldım Üzerine yumurta, yoğurt, şeker, tuz ve kabartma tozunu ekleyip karıştırdım....
Azar azar un ekleyip  yumuşacık bir hamur yaptım...
Hamuru ortalama milföy hamuru kalınlığında açtım resimdeki gibi   hamurun yarısına kadar ara ara elmalı harç koydum hamurun diğer yarısını harçlı hamurun üstüne kapadım ister bardakla ister kupatla harçlı kısımları ortalayarak hamuru kestim...

(Hamuru açtığınız yer küçükse hamuru ikiye bölüpte açabilirsiniz....
Hamuru açarken mümkün olduğunca az un kullanmak gerek hem hamur sertleşiyor hemde hamurun kenarları undan dolayı yapışıp kapanmıyor...)
Isıtılmış fırında pişirdim....
Kurabiyeler ılık olunca pudra şekeri serptim..
Afiyet şifa olsun...
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın...




11 yorum:

  1. Kurabiyeler nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. SÜPER GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  3. çok severim elmalı lezzetleri canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. elmalı kurabiyelere bayılırım
    uzun zamandan beri yapma fırsatı bulamadım aklıma düşürdün :))
    ellerine sağlık canım......

    YanıtlaSil
  5. mımmm.bayılırım,elmalı olan lezzetlere.. kurabiyelerin şekline bayıldım..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Blogunuz çok güzel.Perde Aksesuarlari olarak tüm paylaşımlarınız adına teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  7. Çok nefis gözüküyor canım,ellerine sağlık.
    Seni mimledim kabul edersen çok sevinirim :),Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Gayet pratik olmuş. Şekilleri de çok hoş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Sayın blog yöneticisi paylaşımlarınızı ekip olarak çok beğendik. İlginç ve güzel paylaşımlarda bulunuyorsunuz. Prefabrik konteyner olarak başarılarınızın devamını dileriz.

    YanıtlaSil
  10. elmalı harcı nasıl hazırlıyoruz? Bunu yapmayı düşnüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar arkadaşlar ziyaretiniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim...
      Bakımlı blog arkadaşım Elmalı harcın nasıl yapıldığını sormuşsun 2 veya 3 tane elmanın çekirdek yerlerini ve çekirdeklerini çıkarıyorum kabukların büyük bir kısmını soyuyorum rondoda püre haline getiriyorum...
      Uygun bir tencereye koyup yine göz kararı 3 veya 4 kaşık kadar şeker ekliyorum elma püresi suyunu salıp tekrar çekene kadar ara ara karıştırarak pişiriyorum soğuyunca kurabiyede kullanıyorum..
      Umarım yardımcı olabilmişimdir hayırlı akşamlar dilerim..

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkürler