YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

PÜF NOKTASI



Hayırlı sahurlar arkadaşlar....Bende çayımı aldım sahur vakti geçtim bilgisayarın başına ....
Mayalı lezzetleri çok seviyorum puf puf poğaçalar açmalar pek bir lezzetli gelir bana...
Bir zaman önce yaptığım mayalı hamur işlerim eskisi gibi kabarmıyordu bende evdeki mayaları ılık suyla karıştırdım resimde görüldüğü gibi bazı mayalar kabarmadı bu denemeden sonra anladımki sorun bende değil mayalarda ilginç olan mayaların son kullanma tarihininde geçmemiş olması...






5 yorum:

  1. böyle bir deneme yapman çok iyi olmuş bazı mayalar havayla çok temas ettiklerinde özelliklerini kaybediyor koyuldugu kavanoz açık unutuldugunda yada paketi sıkı kapatılmadıgında. Sonuçta buda maya yani bakteri sonuçta...

    YanıtlaSil
  2. keşke kabaran yada kabarmayan mayaların markasını da yazsaydın,okurlar bilgilenmiş olur,ana göre almazlardı.Ve gerçekten mayadan mayaya değişiyor kabarma oranı,kaliteden şaşmamak lazım...

    YanıtlaSil
  3. Hepsi aynı markamı hanifecim yoksa farklı farklı markalar mı bende zaman zaman benzer sorunlar yaşıyorum çunku

    YanıtlaSil
  4. merak ettim kabaran hangi marka idi neyse kabarmayanları veremezsin belki de :) mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
  5. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim kızlar...Mayanın kabarmasını benim gözlemlediğim kadarıyla markasından değil saklama koşullarından...
    Ben Pakmaya ve Yuvamayadan başka maya kullanmadım...
    Uzun zaman önce sürekli pakmaya kullanırdım daha sonra bulması daha kolay olduğu için yuvamayayı kullanmaya başladım şimdilerde markette hangisi varsa onu alıyorum...Ama artık kesinlikle hangi marka olursa olsun yaşmaya almıyorum sakla koşullarından dolayı özelliğini çabuk kaybediyor yaş maya yüzünden mayalı hamur işlerimde bir çok kez hüsrana uğradım..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler