YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

SÜPRİZ KURABİYE


 Hayırlı cumalar arkadaşlar cumamız mübarek olsun..
Hayırlısıyla Ramazanımızıda bitirdik bayramımızıda geçirdik Elhamdülillah..
Eylül ayı geliyor Eylül ayı demek benim sevdiğim kış mevsimi geliyor demek ve okullar açılıyor demek..Okul çağında çocukları olanlar için ayrı bir heyecan zamanıdır..Rabbim evlatlarımıza zihin açıklığı ihsan eylesin..
***************************************************

Truf kurabiyelerimi mutfak hatıralarında görüp denedim..Kendi resimlerimle arkadaşımın anlatamıyla yayınlıyorum....
 1 paket margarin (yumuşak)
*50 gr. kakao
*1 su bardağı pudra şekeri
*1 çay bardağaı mısır nişastası
*1 tatlı kaşığı kabartmatozu
*1 paket vanilya
*3 su bardağı un
derin bir kapta yoğurulur ve fındıktan büyük, cevizden küçük olacak şekilde yuvarlanarak tepsiye dizilir.200 cc ısıtılmış fırında pişirilir.



300 gr çikolata benmari usulu eritilir.pişen ve ılıklaşan kurabiyeler, ılık çikolatanın içine atılarak, her taraflarının eşit miktarda çikolataya bulanması sağlanır.
çatal yardımıyla çikolatanın içinden alınan kurabiyeler derin bir kasenin içindeki hindistan cevizinin içine atılır ve iyice hindistan cevizine bulanır.


alüminyüm folyo serilen bir tepsiye dizilen çikolatalı kurabiyeler buzdolabında yarım saat bekletilerek dondurulur.

not:ılık kurabiyeleri, ılık çikolataya bulamaktaki espri; kurabiyenin kıtırlığını kaybedip, çikolatanın yumuşaklığıyla yumuşaması.bu sebeple sıkı kapaklı bir saklama kabında muhafaza etmenizi tavsiye ederim.
Ben kurabiyelerimin bir kısmını yalnızca üstünü çikolataya batırıp hindistan cevizine buladım..
Hemen hemen yeni denediğim bütün tariflerimdeki gibi kurabiye hamurunu yarı ölçüden yaptım...
Selametle kalın...


9 yorum:

  1. nasıl güzel olmuşlar..ellerinize sağlık..bol çikolata ve hindistancevizi..süper bir lezzet..

    YanıtlaSil
  2. Hanifecim hayırlı cumalar:))
    Ayy ayy tatlım ellerine sağlık bittim hepimiz ekran başına aaa benimo diye bisküvi varya işte bu oooo kaptım bu nefis tarifi en kısa zamanda yapmassam olmazzzzz:)) öptüm tatlım afiyet şeker olsun yanında çay olsun:))

    YanıtlaSil
  3. Sana da hayırlı cumalar arkadaşım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuşlar ellerın esaglık canım.Kakaolu lezzetler çok güzel oluyor, bende denıyecegım en kısa zamanda kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  5. Sayende güzel bir adresle tanıştım. :)

    Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    Kolay gelsin ;)

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık....enfes olmuşlar.....

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık, sarı tabağa bayıldım :)

    YanıtlaSil
  9. kurabiye harika görünüyor ama şu benmariyi ben bir türlü beceremedim, hüsranla sonuçlanana iki denemeden sonra bir daha yapmamıştım. Bu güzek tarifi görünce tekrar denesemmi acaba diyorum, sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler