YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

BENEKLİ KURABİYE


Hayırlı cumalar dilerim tüm ziyaretçilerime,cumamız mübarek olsun Rabbim cumamızı layıkıyle geçirmeyi nasip eylesin...
 Kurabiyeyi çok severim özelliklede tatlı kurabiyeyi...
Geçenlerde nette gezinirken yine yemek tariflerine bakarken Kanaltürkte yayınlanan tatlı süprizler proğramını gördüm Berna hanım beyaz şeker hamurunu pembe puantiyeli yapıp kurabiyelerini süsledi..
Bende aynı işlem neden kurabiye hamurunda olmasınki diye düşünüp benekli kurabiyeler yaptım hemde gıda boyası kullanmadan doğal yolla ..
Şimdi yapım aşamalarına ve malzemelerine bakalım...
1/2 paket margarin ve tereyağı karışımı(yalnızca margarinde olur)
1 yemek kaşığı kadar nişasta 
1 çay bardağı kadar pudra şekeri
1 çay bardağı kadar sıvıyağ
Bir çimdik kabartma tozu
1 silme yemek kaşığı kadar kakao 
Vişne marmelatı ve vişne suyu(çok az yeterli olur)
Margarin,sıvıyağ ve şekeri elimle karıştırdım,kabartma tozunu ve birazda un ekleyip karıştırdıktan sonra ceviz kadar bir parça ayırdım... Kalan hamura aldığı kadar un ekleyip orta sertlikte hamur hazırladım...
 Ayırdığım hamura kakao ve un ekleyip küçük bir hamur yaptım... Diğer yanda rondodan geçirdiğim vişne marmelatına çok az vişne suyu ekleyip unla ceviz kadar hamur yaptım.
Ama bu pembe hamur çok kıtır lezzetsiz bir hamur oldu bu yüzden pembe hamurumuzu sade hamuru yaparken yağları,şekeri,çok az un ve kabartma tozu ekledikten sonra bu karışımından küçük ceviz kadar alıp vişne suyu ve marmelatıyla aldığı kadar unla hamur yapmak daha iyi sonuç verir.. 
Hamuru çok inceltmeden fazla una bulamadan açtım..
Renkli hamurdan minik minik parçalar koparıp elimle yuvarladım hamurun üzerine rastgele yerleştirdim..
Merdaneyle üzerinde bir kere geçtim merdaneyle tekrar geri dönmedimki benekler hamurdan ayrılmasın..

Yuvarlak kalıbla hamuru kestim...Isıtılmış fırında pişirdim..
Kurabiyelerimi Füsun hanıma gönderiyorum..
Hepimize mutlu hafta sonu dilerim...




17 yorum:

  1. Hayırlı cumalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı bir görüntüsü var.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Hanifecim kurabiyeler çok şirin olmuş,
    boyasız doğal yollarla da pekala oluyor değil mi?
    fikrine,eline sağlık,
    sevgiler,hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  3. yaaa ama ben diyete başlayayım dedikçe herkes tatlı tarifler paylaşıyor :( olmaz ki :( ilk fırsatta deniyeceğim, çok pratik ve lezzetli gözüküyor, hatta küçük toplar kısmını Emre bile yapabilir :)

    YanıtlaSil
  4. KURABİYELERİNİZ ÇOK ŞİRİN OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK HOŞCAKALIN

    YanıtlaSil
  5. merhabalar, demirdöküm tencere ödüllü yemek yarışması başladı katılımınızı desteklerinizi bekliyoruz. www.yemekgurmesi.com/demir-dokum-tencere-odullu-yemek-tarifleri-yarismasi.html

    YanıtlaSil
  6. Cok güzel ellerinize saglik .

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık cok güzel bi kurabiye tarifi banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. vişne suyuyla hem doğal hemde çok güzel bir renkli
    kurabiye olmuş emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  9. bu ne güzel bir kurabiye olmuş çok beğendim çook eline sağlık hanifecim

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık hanifecim,çok sağlıklı ve renkli bir kurabiye olmuş...yapacağım tarifler arasına alındı bile:)

    YanıtlaSil
  11. Mutfakda çareler tükenmez heleki bir türk kadının mutfağında hiiiç tükenmez... Ellerine sağlıık çok lezzetli ve renkli ama bir o kadar da sağlıklı bir kurabiye yapmışssın :)...

    YanıtlaSil
  12. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Bu ne güzel kurabiye , görüntüsüne bayıldım !
    Blogunuzu izlemeye alıyorum izninizle ;-)

    YanıtlaSil
  14. Hanife Hanım teşekkür ediyorum, yaptığınız her şey bana hitap eden şeyler :) Ellerinize sağlık, fırsat buldukça yaptıklarınızı deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  15. merhaba güzel sözlerin teşekkür ederim ...
    bende iade-i ziyaret yapmak istedim :)

    paylaşımlarına bayıldım hepsi birbirinden lezzetli duruyor ellerine sağlık :)
    bende seni izlemeye aldım :)

    YanıtlaSil
  16. bu kurabiyeler de bayıldım mutlaka deneyeceğim görüntü süper..

    YanıtlaSil
  17. çok şık duruyor denemem lazım kilo verdikten sonra :) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler