ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

ÇİKOLATA SOSLU KEK


Hayırlı cumalar arkadaşlar cumamız mübarek olsun...
Kekmi desem pastamı desem bilemedim ama bildiğim şu ki misafiriniz gelicekse veya misafirliğe giderken pratik,lezzetli ve şık bir sunum isterseniz kolaylıkla yapıp götürebilirsiniz....
Ev gezmelerine giderken boş gitmemem gereken durumlarda bir kaç gün öncesinden bir yığın fikir üretirim pastamı yapayım tatlımı yapayım derken birden bakmışım bir üşengeçlik en pratiğinden ve lezzetlisinden çok kısa zaman alan hamur işiyle çıkarım mutfaktan çikolata soslu kekte böyle lezzetlerden bir tanesi....
Malzemelerine ve yapımına bakalım...
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından çok az süt + 1 yemek kaşığı yoğurt
1/2 su bardağından biraz fazla sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
3 su bardağından 2 parmak eksik un
 Çikolata sosu için
1su bardağı süt
1 kahve fincanı toz şeker
1 tatlı kaşığından biraz fazla nişasta
1 yemek kaşığı kakao
3-4 parça çikolata
1 kaşık margarin
Önce çikolata sosumuzu yapalım...
Margarin ve çikolata hariç malzemeleri karıştırarak  pişirdim,ateşten almaya yakın margarin ve küçük parçalara bölünmüş çikolata ekledim ateşten aldım eriyene kadar karıştırdım.
 Soğuyana kadar arada bir karıştırdımki kabuk tutmasın...
 Kek için yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çok iyi çırptım.Süt ve sıvıyağı ilave edip mikseri iki-üç saniye çalıştırıp,daha sonra un,ve kabartma tozunu eleyerek ilave ettim,tel çırpıcıyla çırpmadan pandispanya yapar gibi alttan üste doğru hamurun kabarcıklarını öldürmeden karıştırdım...
Borcamın papatya kek kalıbını sıvıyağla yağladım hamuru kalıba başalttım..Isıtılmış fırında pişirdim...
Kek pişip soğuduktan sonra ters çevirdim kalıptan çıkardım çikolata sosunu üzerine gezdirdim...
Hindistan cevizi ce fındıkla süsledim..
Çikolata soslu kekimi sevgili Gülcanın ev sahibliği yaptığı 77.PDÇE ne gönderiyorum..



31 yorum:

  1. Yutkundum ya:) Süslemeler harika :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemce teşekkür ederim canım..

      Sil
  2. kek bir harika görünüyor, ağzım sulandı, ellerine sağlık hanifeciğim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rabiacım teşekkür ederim canım..

      Sil
  3. Kekin çok güzel kabarmış canım çok lezzetli ve ye beni şeklinde duruyor :) bu arada kek kalıbının ortası delik değil sanırım bulursam bende alayım bu tarz bi kek kalıbı şık duruyor sunumda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım...Kek kalıbın ortası delik değil nohutsçum borcamın kalıbı...

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Canım merhaba,hayırlı cumalar..teşekkür ederim güzel tarifin için,şimdi burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/cikolata-soslu-kek.html yayında,,,ellerine sağlık gene bekliyorum,selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülcancım İnşaALLAH yine gelirim Teşekkür ederim

      Sil
  6. kek çeşitlerini çok severim ellerinize sağlık. hayırlı hafta sonları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülcancım sanada mutlu hafta sonları dilerim..

      Sil
  7. Hanifecim ellerine sağlık.Nefis olmuş..Bir dilim rica etsemm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek canımya hepsini al şifa olsun

      Sil
  8. ellerinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynepçim

      Sil
  9. Süslemeye bayıldım. İadeyi ziyarete geldim. İzlediklerimdesiniz. Ellerinize sağlık. herşey çok güzel..

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık

    www.pantolonetegim.com

    YanıtlaSil
  11. görüntü süper eminim lezetide öyledir ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel kabarmış maşallah ellerine sağlık, nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  13. Mükemmel görünüyooooooor , ellerinize sağlık ;-)

    YanıtlaSil
  14. Muhteşem olmuş, ellerine sağlık, bende deneyeceğim en kısa zamanda...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Nefis görünüyo eline sağlık canım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    Ben de geldim :)
    Nefis tarifler var, sırayla bakar ve denerim, ben de takiptayim :)

    YanıtlaSil
  17. takipteyim :))))

    soslu kek çok güzel görünüyor...
    var mı banada 1 dilim ?? :))
    elleirnize sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Çok lezzetli olduğu görünüşünden belli ellerine sağlık Hanifecim:)

    YanıtlaSil
  19. mmmm nefis görünüyor ellerinize sağlık..
    banada beklerim:)

    YanıtlaSil
  20. görüntü harikaaaaaaaa
    iştah açıcı gel beni ye kalori doluyumj ama çok güzelim diyooo :)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. offf, bunu yerken agzim burnum vicik vicik cikolata icinde kalsa.... harika görünüyor.
    Sevgiler Derya

    MERetROSE.blogspot.de

    YanıtlaSil
  22. Çikolata dedimmi akan sular durur bende on numara görünüyor ellerinize sağlık resmini kendi sitem olan www.chat.gen.tr de paylaşsam sorun olurmu acaba ? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Link vererek payalşırsanız sorun olmaz...

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkürler