YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

EVDE YOĞURT YAPIMI


Mutlu,huzurlu hafta sonları olsun hepimize.....
Hazır gıdalarda çok fazla katkı maddesi olduğunu hepimiz biliyoruz ve bu katkı maddelerin ne kadar çok zararlı olduğunuda..
Hazır aldığım gıdaların bir çoğu ketçap,mayonez,yoğurt gibi ürünler neredeyse ölümsüzler mesela yoğurdun üretim tarihiyle tüketim tarihi arası ortalama bir ay nasıl koruyucu maddeler kullanılıyorsa artık...
 Hemen hemen hiç hazır yoğurt almıyorum evde yapmaya gayret ediyorum....
Defalarca yoğurt mayaladım bazen çok güzel tuttu bazen koyu ayran kıvamında kaldı..
Blogcu arkadaşlarımın yoğurt yapımıyla ilgili bilgilerinide baktım  onların paylaşımlarınıda okudum neden benim yoğurdum kafasına göre takılıyor canı isterse oluyor canı istemezse olmuyor diye....
Edindiğim tecrübelere göre sütün ısısı  ve yoğurdun mayalanma süresindeki ortamın ısısıda çok önemli tabii sütün kaliteside öyle...
Püf noktalarına dikkat edilirse aslında yoğurt yapmak çok kolay...
Yoğurdun yapımına geçelim...
1 litre süt
1 yemek kaşığı kadar yoğurt
Sütü çelik tencereye koyup kaynatıyorum iki üç dakika kaynatırsak daha koyu yoğurt elde ederiz....
Ilımaya bırakıyorum serçe parmağımı süte daldırıp dörde beşe kadar sayıyorum parmağım bu ısıya dayanabilecek kadarsa süt hazır demektir....
Yoğurdu bir kaseye alıyorum içine tenceredeki sütten biraz ilave ediyorum karıştırıyorum...
Kasedeki karışımı tencereye ilave edip bir iki kez karıştırıyorum tenceredeki sütü küçük cam kaselere paylaştırıyorum kapaklarını hafif aralık bırakarak kaselerin üzerine koyuyorum (bazen kaselere paylaştırmadan tencerede mayalandırıyorum)güzelce sarıyorum mayalanmasını bekliyorum....
Yoğurt mayalandıktan sonra  kaseleri fazla sarsmadan dolaba kaldırıp yaklaşık oniki saat bekletiyorum.....



Yapacak olan arkadaşlara kolaylıklar dilerim...Selametle kalın..


21 yorum:

  1. EVDE YOĞUR BENDE YAPANLARDANIM,ÇOK SEVEREK YIYORUZ.BEN İÇİNE TUZ VE ŞEKER KARIŞTIRMIYORUM BUNUN NE GİBİ BİR YARARI VAR SORSAM SANA? HİÇ DENEMEDİM.YOĞURT ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAGLIK.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim..
      Hedencim bende Sevgili Cahidede görmüştüm şeker mayalanmayı hızlandırıyor tuz ise ekşimesini yavaşlatıyor diye bazen ihmal etsemde genelde ekliyorum..

      Sil
  2. Merhaba ben de hep evde yaparım yoğurdu,ben tuz,şeker koymuyorum yalnız,görüşürüz:)

    YanıtlaSil
  3. en güzeli en temiizi..ellerine sağlık.keyifli pazarlar,sevgiler

    YanıtlaSil
  4. güzel yorumunuz için teşekkürler, sizin de emekleriniz çok güzel ve lezzetli görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  5. bebişme yogurt yapıcam o zmn inş işime yarayacaj bu tarif
    esra betül

    YanıtlaSil
  6. kıvamı çok güzel olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Annem de yoğurt yapmayı bir türlü başaramazdı nedeni ise o serçe parmağının ısıya çok dayanıklı olmasıymış sonradan anlamıştı rahmetlim.Ev yoğurdunu bende epeydir ara verdim .Artık yeniden başlamalı .Canım sizlere afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  8. Kaymağını sevmem ama ben de yaparım sık sık. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. merhaba hanife, ben de seni izlemeye aldım:) biz de eşimle yoğurdumuzu yapıyoruz ama eşim bana göre daha tecrübeli bu konuda, genelde ona kalıyor bu iş:)))

    YanıtlaSil
  10. şimdilik annem yapıyor ben yiyorum. ama bir kere denemiş büyük talihsizlik yaşamış sonunda onu peynire çevirmiştim, harika olmuştu :)

    YanıtlaSil
  11. Tam kendi yoğurdumu kendim mayalamaya karar verdiğim bir zamanda karşıma çıktı bu yazı... Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  12. Selam torunum için her gün taze yoğurt yaparken alışkamlık halne geldi.evde yoğurt kendimiz içinde mayalıyorum.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. yeni sağılmış süt bulma şansı olan biri olarak bende evde mayalıyorum, ancak tuz şeker olayını hiç denemedim. kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  14. blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkürler, tekrar ziyaretlerinizi beklerim. Uzmanlar yoğurdun faydaları ortaya çıktıkça ev yapımı yoğurdun üzerinde ısrarla duruyorlar.Tutmamış yoğurdu sıcak suya oturtup tekrar üzerini sarıp bir süre daha beklerseniz sonuç alabiliyorsunuz bildiğim kadarıyla.

    YanıtlaSil
  15. Süt bulursam bende kendim yaparım canım.
    ellerine sağlık olsada yesem:))

    YanıtlaSil
  16. merhaba sayfanıza bayıldım takibe alıyorum çok faydalanacağıma eminim harika tarifler var

    YanıtlaSil
  17. Denemek istiyordum, bu tarif iyi oldu.

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar aranıza bende katılmak istedim. Sizide bana beklerim :))
    Evde yoğurt yapmak kadar güzel bir şey yok.Doğal şeyleri artık bulamıyoruz. Bende içine hiç şey katmadan mayalıyorum.
    Ellerine sağlık, sizden güzel ve pratik tarifler bulacağım içinde mutluyum :)

    YanıtlaSil
  19. öncelikle ellerine sağlık canım,hürrem kaşığında pek şık:),dün annemde bana almış mor renkli benimkinin taşıda bayıldım,şimdi görünce ne paylaşmadan edemedim:)sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Harika görünüyor, ellerine sağlık ;)
    Bloguma beklerim,
    Sevgiler,
    Sena

    senasensoz.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler