ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

MAYALI NEFİS POĞAÇALAR


Hepimiz için hayırlı bir hafta dilerim arkadaşlar...
Defalarca mayalı hamur hazırladım çoğu benim istediğim gibi kabardı ama bu poğaçalarım çok güzel oldu yani süper bir tarif kesinlikle denemenizi tavsiye ederim....
Hazır poğaçaları kesinlikle aratmayacak bir lezzet...
Tarifi Sevgili Cahide bacımdan aldım.
Mayalı hamur yapımıyla ilgilli Cahide bacımın  güzel bir yazısı var burayı tıklayarak bakabilirsiniz...
Mayalı hamur yaparken biraz sabırlı olmak lazım kabarmasını beklemek için zaman gerekiyor püf noktalarına uyulursa sonuç harika oluyor...

Ben mayalı hamuru hem tatlı hem tuzlu olarak iki tane hazırladım tatlı olarak yaptığım hamurun tek farkı şeker ekleyim tuz miktarınıda biraz azaltmak oldu  pişirdikten sonra bir kısmını dondurucuya koydum dün dolaptan çıkardım tadı çok güzeldi...
Bu kadar çok övdüğüm tarifime geçeyim.....
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı yoğurt(soğuk olmasın)
1 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta
2 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı instant kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
8 su bardağı un (un miktarı unun cinsine göre değişebilir,  yavaş yavaş koyun)
Öncelikle sütü ılıklaştırdım sıvıyağı,yoğurdu şekeri,tuz,unun bir kısmını ve mayayla ele yapışan bir hamur hazırlamaya başladım....
Hem yoğurmaya devam ettim hem de unu az az ekleyerek hamur hafif  kaba yapışacak kıvama gelene  kadar un ekledim.
Hamuru beş on dakika kadar yoğurmaya devam ettim...
Üstünü kapatıp ılık bir yerde kabarana kadar bekletim.
Hamurdan 2 ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarladıp ama benim poğaçalarım tepsi mayasında çok kabardığı için büyük oldular daha minik poğaçalar elde etmek isterseniz biraz daha küçük hamur alın....
Şekillendirip tepsiye dizdim..

Çok az reçel karıştırdığım yumurta sarısını poğaçalarımın üzerine sürdüm tepside yaklaşık iki katına çıkana kadar beklettim....
Üzeri kızarana kadar pişirdim...

Poğaçaların ortasını yarım kestim içine ve kenarlarına krem peynir sürdüm...
Peynir sürdüğüm kısmı minik minik doğradığım maydonaza buladım...
Poğaçalarımı sevgili Gülcanın ev sahibesi olduğu etkinliğe gönderiyor kolaylıklar diliyorum...



30 yorum:

  1. yerim ben bu güzel poğaçaları :))
    çok güzel olmuşlar...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar. Poğaçalara bayılırım:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Süper bir görüntü, ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor, tarifi ilk fırsatta deneyeceğim. hazır poğaçalardan gına geldi artık :))

    YanıtlaSil
  5. İyi akşamlar canım,çok teşekkür ederim güzel tarifin için,ellerine sağlık,şimdi yayında http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/mayal-nefis-pogacalar.html gene beklerimm selamlar

    YanıtlaSil
  6. Annemin poğaçası gibi hem süt hem yoğurtla yapmışsın, ellerine sağlık..çok güzel görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  7. Öyle lezzetli görünüyor ki:) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. ne kadar vuzel gorunuyorlar ..ellerıne saglık..bende mayalı tercıh edıyorum pofuduk pofuduk oluyolar:))

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık enfes gözüküyorlar....

    YanıtlaSil
  11. ne güzel olmuş bunlar
    puf puf
    eline sağlık
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çayın yanına uygun yumuşacık güzel bir tarif elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. çok severim bu tarifi ellerinize sağlık bu arada blogumda çekilişim var beklerim
    http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/2012/11/kahve-fincan-lokumluk-tepsi-cekilisi.html?spref=fb

    YanıtlaSil
  14. çok güzel görünüyor, pofuduk, pofuduk, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Maşallah tariflerinizin hepsi birbirinden güzel ne kadar maharetlisiniz nazar değmesin, başarılar size

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  17. yorumunuz için teşekkür ederim.bende sizin sitenizi çok beğendim.resimleme kalitesi harika.izlemeye aldım.teşekkürler arkadaşım.:)

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık canım. Bende izleyicin olarak iadeyi ziyarete geldim. Bu poğaçayı kızlarım çok seviyorlar ve bende yapmaktan keyif alıyorum. Çok güzel olmuşlar..Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  19. tam da diyetteyken keşfetmek blogunuzu çok zor geldi nefsime:)çok lezzetli görünüyorlar, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. ellerine gonlune saglik, çok guzel bir tarif aldim ,bugun uygulucam insallah ;) tesekurler !

    YanıtlaSil
  21. Ziyaretine teşekkür ederim canım. Blogunu çok beğendim, poğaçalar harika ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel görünüyor, bir gün denemeye değer. ^.^ :]

    YanıtlaSil
  23. resimler harika görünüyor.. deneyeceğim mutlaka...

    YanıtlaSil
  24. çok geömiş olsun , poğaçalar harika görünüyor emeklerine sağlık. ayrıca üsteki duayı çok beğendim (ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE) amin...

    YanıtlaSil
  25. harika tarifleriniz var,hangisinden başlayacağımı bilemedim:) misafirim geleceği zaman mutlaka uğrayacağım gerçekten çok farklı pastalar gördüm..

    YanıtlaSil
  26. nefis görünüyor!! maydonozla da görsel şölen olmuş oyyy :) canım çekti vallahi:) ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  27. çok güzel görünüyor.kızım bu poğaçaya bayılıyor.hep hazır alıyordum.yarın muhakkak deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  28. nefis görünüyorlar eline sağlık.

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel kızarmış üstleri ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler