YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

PATATESLİ GÖÇMEN BÖREĞİ



Yeni hafta cümlemize huzur,mutluluk getirsin İnşaAllah....Annem,babam Yunanistan göçmeni benim...Çocukluğumda çok sık yapılırdı bu börekten benim gibi küçük tepside değil daha büyük sinilerde yapılırdı bende böreğin yapılışını kendi imkanlarıma göre uyarladım....
Malzemelerine ve yapılışına bakalım...
2 tane orta boy yufka
2 kaşık un
1 çay bardağı kadar su
3-4 tane haşlanmış patates
tuz
Önce patatesleri haşladım kabuklarını soydum....
Un ve suyu karıştırıp pütürsüz koyu bir karışım yaptım ....

Orta boy tepsiyi yağladım bir tane yufkayı çok fazla açtırmadan tepsinin kenarlarından taştırarak yaydım....

Unlu sudan bir- iki kaşık kadar tepsiye gezdirdim patatesleri tepsideki yufkanın üzerine rendeledim...

Tekrar unlu sudan iki-üç kaşık kadar gezdirdim tepsinin kenarlarındaki yufkayı tepsinin üzerine kapattım ocağın üzerinde tesiyi sağa sola çevire çevire pişirdim...

Böreği ters düz ettim tepsiye biraz sıvıyağ döküp yağlanmasını sağladım tekrar tepsiyi çevirerek böreği pişirdim... 
Selametle kalın...


28 yorum:

  1. Ellerinize sağlık hemen denemem lazım çok güzel görünüyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Böreğin her türlüsünü çok severim :)
    Nefis görünüyor, ellerinize sağlık..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Pratik bir tarif.Tam da akşama ne yapsam diye düşünürken karşıma çıktı.Malzemelerde 2 yufka var.2 ayrı börek yapılıyor yoka 2 yufkayı üst üste mi seriyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneşçim seninde tahmin ettiğin gibi iki tane ayrı börek çıkıyor...

      Sil
  4. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım
    tam kahvaltılık bir börek
    yufka alınca deneyeceğimdir :D

    YanıtlaSil
  6. sık sık yaptığım pratik tarif, adının göçmen böreği olduğunu bilmiyordum ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Tam benim patates canavarı çocuklarıma göre bir börek :) hem de kolay..

    YanıtlaSil
  8. yapımı kolay bir tat çocukların beslenmesine rahatlıkla gider aldım gitti teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. Pratik ve denenmeli tariflerden..Ellerinize sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık hanifeciğim ne şanslısın ki göçmen mutfağı ile küçük yaşlardan beri tanışsın. ben hep merak etmişimdir. afiyet bal olsun. çok nefis görünüyor böreğin. kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  11. ne kadar pratik bi tarif. bu arada bloguma bekliyorum ben de http://missinem.blogspot.com/. sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. patatesli herşeyi seviyorum ellerine sağlık nefiz olmuş yanında da taze demlenmiş çayla süper olur

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık çok leziz gözüküyor. Ayrıca unlu su ile börek yapıldığını ilk sizden duyuyorum çok iyi fikir bence deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  14. Harika görünüyor, benim de anneannem Yunanistan göçmeni, hemen denemeliyim bu böreği, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. Ben de göçmen geliniyim, yapayım da süpriz olsun. :))

    YanıtlaSil
  16. canım ellerine sağlık sabah sabah iştah actıcı bi görüntü banada beklerim sevgiler takibe aldım seni

    YanıtlaSil
  17. Offf... Kokusu geldi buralara kadar. Hemen yapıvermeliyim. Tarif için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. Canım ellerin dert görmesin göçmen böreklerine bayılırım ben de baba tarafından yuğoslav göçmeniyim bizimde özel bir böreğimiz vardır buna benzer pratik ve nefis
    bu arada hala hastanedeyim canım 24 gün oldu daha da burada kalmam gerekiyormuş şimdilik iyiyye gidiyor bakalım tedavi uzun süreek ama genel olarak daha iyiyim....
    Sevgiler...........

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık hanife patatesli börekleri çok severim

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlık, börek ve tuzlular vazgeçilmezimdir.

    Çok lezzetli tarifler var, tembelliğimi yensem ahh.

    yemek yapmaktan acizim iş sonrası.

    Başvuracağım bir kaynak, emeğinize sağlık

    Sevgiler

    YanıtlaSil

  21. Paylaşım için açtığım bloğu beğendiğinize sevindim… teşekkür ederim… bu arada göçmen böreğinizi de en kısa zaman da deneyeceğim... elinize sağlı..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  22. çok güzel görünüyor.. negüzel ayrıntılıda resimlemişsiniz.. ellerinize sağlık notumu aldım mutlaka deniycem...
    buarada banada beklerim

    YanıtlaSil
  23. çok leziz gözüküyor,yapımı dakolay, eee daha ne duruyorum:)) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Bayildimmmmmmm
    Delissimoo olmusss harika
    Gorunuyor)
    Ellerinize saglik afiyet bal seker
    Olsunn
    Çok seker bir blogunuz var çok
    Birde fotolarin kalitesi çok guzel
    Yemekler çok leziz gorunuyor
    Bende size seve seve bloguma
    Beklerim
    Bisous bisous
    www.fraise-framboise.blogspot.com

    YanıtlaSil
  25. Ellerine sağlık çok da pratikmiş...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  26. eline sağlık. bizimde eski ev sahibimiz bulgaristan gçömeni idi ve o sobanın üstünde pirinçli börek yapardı tadı hala damağımdadır. Mekanı cennet olsun ihşallah sevgiler size

    YanıtlaSil
  27. iyileşince mutlaka deneyeceğim çok hoş görünüyor

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler