YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

KATMER POĞAÇA

 Selamlar arkadaşlar yaklaşık beş günden beri farenjit ve soğuk algınlığıyla uğraşıyorum çok şükür yavaş yavaş geçmeye başladı...
Şimdi daha iyiyim Elhamdülillah Rabbim şifa bekliyen bütün hastalara şifalar ihsan eylesin....
Seneler önce blog açmak aklımın ucundan bile geçmiyordu o zamanlardada blogları takip ediyor tarifleri deniyordum...
Beğendiğim bloglardan bir taneside mutfak güncesiydi ne yazıkki artık bloğuna tarif yazmayı bıraktı...Umarım tekrar yazmaya başlar...
İşte  katmer poğaçada mutfak güncesinden bir tarif ...
Yapım aşamalarını gece fotoğrafladığım için resimler çok bozuk çıktı o yüzden yayınlayamadım tekrar yaptığımda fotoğraflarım İnşaAllah...
Şimdi tarifimize geçelim...
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
1/2 paket instant maya
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un
50 gram kadar  tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)

Beyaz peynir 
 Ilık sütün üzerine sıvıyağ, tuz ve şekeri ekledim elimle hafif karıştırdım...
Biraz  un koyup üzerine mayayı ekledim unla mayayı hafif harmanladım yumurta akınıda ekleyip  ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yaptım. 
Hamurun mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırdım. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürdüm..
Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarladım. En üsttekine yağ sürmedim. 
Buzdolabında yaklaşık onbeş dakika kadar tuttum....
Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş ne çok kalın nede çok ince olmayacak şekile gelene kadar büyüttüm. Sigara böreği sarcak gibi kesip, hamurun ucuna peynir koyarak sardım.Poğaçaların üzerine çok az reçel eklediğim yumurta sarısı sürdüm...
 Yaklaşık otuz,kırk dakika mayalandırıp, üzerleri kızarana kadar pişirdim.
Poğaçalarımı Yer sofrası arkadaşımızın ev sahibeliği yaptığı P.D.Ç.S.E 78 gönderiyorum kolaylıklar diliyorum...
Herkeze mutlu hafta sonları dilerim...
 


36 yorum:

  1. Allah şifa versin canım. Tez zamanda sağlığına kavuşmandileğiyle. Aynı dert bende de var bende de faranjit var doktor dinlenme vermişti o da bitti.
    Poğaçanın görüntüsü çok güzel görünüyor mutlaka da tadı da çok güzeldir. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sanada çok geçmiş olsun birde çalışıyor olman daha zordur...

      Sil
  2. çok güzel gözüküyor elinize sağlık diyette olmasam üşenmeden yapıp yerdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim diyet bitince yaparsın kısmetse...

      Sil
  3. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık..Tarif listeme ekledim..Becerebilirim umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim inan yaparsın tarife uyunca yapımı çok kolay..

      Sil
  4. ELLERİNE SAGLIK CANIM,SÜPER GÖRÜNÜYORLAR.MUTFAK GÜNCESİ ÇOKKKK UZUN ZAMANDAN BU YANA YOK :( SENIN TARİFLERINE HARIKA OLUYOR AMAN SEN BURALARI BIRAKMA
    SEVGILER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim blog arkadaşlarımı çok seviyorum kısmet olduğu müddetçe gitmeye niyetim yok...

      Sil
  5. Hanifecim çok geçmiş olsun,

    Aksine resimler güzel çıkmış,ne olduğu anlaşılıyor ve gerçekten dediğin gibi kötü görünmüyor,
    gevrek poğaçalar oldukları duruşlarından belli,eline sağlık arkadaşım,

    bu arada sürücü kursunda da hayırlı başarılar
    dilerim,ben iki yıl önce atlattım :)elhamdulillah,
    güzel haberlerini alabilmek temennisiyle,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim...Yayınladığım resim güzel çıktı ama yapım aşamasında çektiğim resimler malesef kötü çıktı...
    Sen halletmişin ehliyet işini kazasız belasız kullanmanı dilerim darısı başıma İnşaAllah...

    YanıtlaSil
  7. offfff nasıl guzellerrr...ya haksızlık bu ama ben gece bakmamalıyım hıc boyle nefıs bloglara..hep bu saatlerde ac oluyorum boyle gördukcede yıyesım gelıyo:)) korkuyorum gece gece kalkıp yapacam dıye:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sağolasın..

      Sil
  8. Harika görünüyorlar,mutlaka deniycem ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sağolasın..Dene bencede pişman olmazsın...

      Sil
  9. Ziyaretin için teşekkür ederim. Çok lezzetli görünüyorlar, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sağolasın..Sevgiler..

      Sil
  10. çok geçmiş olsun..Poğaçalar nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.SEVGİLER..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sağolasın..Sevgiler..

      Sil
  11. Tarifin yayında arkadaşım. Katılımın için çok teşekkür ederim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...Sanada kolaylıklar dilerim

      Sil
  12. Alah şifa versin,bende yeni atlattım..
    Çok geçmiş olsun.
    Bu katmer poğaçaları henüz denemedim ama sıradaki tariflerden biri..
    Çok güzel görünüyorlar..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun farenjit denince ödüm kopuyor artık..

      Sil
  13. Eşim de sürekli farenjitten şikayetçi. bilirim yani sıkıntısını. Çok geçmiş olun

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık Hanifecigim tam bir tombul pogaca olmuş. Allah şifa versin cnm,seni izlemeye aldım izninle. :-)

    YanıtlaSil
  15. sitenizi bundan sonra bende beğenerek takip edeceğim.emek vererek hazırladığınız çok belli.elinize ve yüreğinize sağlık.birbirimizi izlemeye devam edelim inşallah.size de hayırlı ve bereketli haftalar dilerim.

    YanıtlaSil
  16. Hanifecim ellerine sağlık ,rabbim sana en kısa zamanda da şifa versin inşallah,rahatsızlıklarımız günahlarımıza kefaret olur inşallah.

    YanıtlaSil
  17. hımmm elinize sağlık çok şık ve lezzetli görünüyo.....

    YanıtlaSil
  18. birkaç gün sonra önemli bir gün keşke o kadar yoğunlukta bunlar bana hazır gelseydi çok beğendim

    YanıtlaSil
  19. Hanifecim eline sağlık çok severim katmer poğaça
    sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Öncelikle çok geçmiş olsun.
    Nefis nefis görünüyror valla
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Cok gecmis olsun....benimde en sevdigim poacadir..

    YanıtlaSil
  22. ellerine saglik cnaim cok güzel olmus

    YanıtlaSil
  23. Hanifeciğim, öncelikle bloguma bıraktığın o güzel mesajın için teşekkür ediyorum. Yaptıklarına gelince tek kelime ile enfes görünüyorlar. Ellerine sağlık hayatım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Hanifeciğim, öncelikle bloguma bıraktığın o güzel mesajın için teşekkür ediyorum. Yaptıklarına gelince tek kelime ile enfes görünüyorlar. Ellerine sağlık hayatım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Canım geçmiş olsun,umarım iyileşmişsindir.Ellerine sağlık katmer poğacaların çok güzel görünüyorlar pufuduk pufuduklar.Yapasım geldi benim de ,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  26. malzemelerin benzediği bir tarif var ben onu sık yaparım
    midye çöreği
    hemen hemen aynı malzeme

    ama bunuda sevdim yapılabilir
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler