YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

PRATİK KURABİYE


Cumamız mübarek olsun arkadaşlar nasılsınız iyisinizdir İnşaAllah....
Ben sürücü kursuma devam ediyorum bu yüzden biraz zaman sıkıntısı yaşıyorum hem ev işleri hem kurs biraz yorucu oluyor ama sayılı zaman geçer Rabbim sağlık versin hepsi halledilir...
En pratiğinden kurabiye yaptım şekil vermek için fazla uğraşmadan kurabiyeler hazır... 
Kurabiyeleri tozşekere buladım ama hindistan cevizi kullanılırsa görüntü daha güzel olur bir dahaki sefere yaparım kısmetse nasılsa bizim mutfakta daha çok kurabiyeler pişicek İnşaAllah...
Malzemelerine ve yapım aşamasına bir bakalım...
1/2 paket margarin ve tereyağı karışımı(yalnızca margarinde olur)
1 yemek kaşığı kadar nişasta
1 çay bardağı kadar pudra şekeri
1 çay bardağı kadar sıvıyağ
Bir çimdik kabartma tozu

Un
Oda ısısındaki margarini,pudra şekerini ve sıvıyağı karıştırdım...Nişasta,kabartma tozu aldığı kadar unla kurabiye hamurumu hazırladım...
Rulo yaptım sterç filmle sarıp buzlukta yaklaşık kırk dakika kadar tuttum...Çok fazla dondurmadan kesilecek kıvama gelince dolaptan aldım keskin bıçakla dilimledim bir yüzünü toz şekere buladım ısıtılmış fırında pişirdim...
Afiyet şifa olsun...
Selametle kalın...
 


21 yorum:

  1. ohh afiyet olsun..dün akşam bende çörek otlu kurabiye yaptım.giidp gelip yiyorum..

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Bu arada hindistan cevizine bularsak pişirmeden öncemi buluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten yorumlarınız için çok teşekkür ederim..Zeynepçim hindistan cevizine kurabiyelerimizi pişirmeden buluyoruz....

      Sil
  3. Hanife hanim hosgeldiniz bloguma.Suan telefondan bakabildim blogunuza,insaallah eve ulastigimda,enfes gorunen emeklerinizi inceleyebilecegim.Keske ben de sizin gibi Izmirde yasayabilsem,cunku sogugu hic sevmem.
    Sizi takip etmekten mutluluk duyacagim

    YanıtlaSil
  4. Bazen insanın aklına biri hatırlatmadıktan, söylemedikten sonra gelmiyor böyle şeyler.
    kaç gündür çocuklar kurabiye istiyor.
    annelerine ise hasta olduğu için zor geliyordu, Allah razı olsun fikriniz için.
    yarın uygulanacak inş.
    kursunuzda başarılar dilerim.
    bir an önce ehliyetinizi alın, trafiğin sizin gibi pratik annelere ihtiyacı var:)
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor bu şirin kurabiyeler..
    Ellerinize sağlık..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. elelrine saglik
    canim çok guzel
    gorunuyorlar
    ordan belçikaya
    da yolasana :p

    bende bloguma bekleri

    YanıtlaSil
  7. Hem cok kolay hem de cok leziz gorunuyorlar,ellerinize saglik.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. selam arkadaşım beni izlemeye almışsın teşekkür ederim bende seni takip ediyorum haberin ola:))bloğunu gezdim çok güzel emkelerine sağlık görüşmek üzere............

    YanıtlaSil
  9. ELLERİNİZE SAĞLIK HANİFE HANIM ÇOK LEEZLİ GÖRÜNÜYOR KURABİYELER

    YanıtlaSil
  10. Salı günü bu kurabiyeyi deniycem.Tam benlik...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,ziyaretinize memnun oldum, kurabiyeleriniz çok güzel görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. çok lezzetli ve pratik bir tarife benziyor, teşekkürler, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık bacım,kurabiye nefis görünüyor. bloğuna zevkle gezdim takibe aldım..süpersin

    YanıtlaSil
  14. Çok lezzetli görünüyorlar. İş yerinde çalısırken çay yanında hayal ettimde oldukça iyi gidecek gibi. En kıza zamnda bu tariften yapıp çayımın yanını şenlendirmeliyim :) Çok teşekkürler. Sağlıkla kalın...

    YanıtlaSil
  15. sunum da çok şık olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Sunumda kurabiyede harika valla
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel gözüküyor,sıcacık,limonlu,canım istedi doğrusu.Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  18. gerçek bi hasta çorbası ellerinize sağlık.Allah hastalık vermesin iyi günlerde yiyelim inşallah..

    YanıtlaSil
  19. Ben geldiiim :D
    Şu an saat 08.19 ve ben kahvaltı yapmadım. Dünden aklımdaydı, bloğumu ziyaret eden "Hanife"yi ziyaret etmem lazım diye açtım bloğunu. Açmaz olaydııııımmmm, aman da bakmaz olaydııııımmmm...
    Maharetli mi maharetli birinin elinden çıkmış, fotoğraflarıyla bile ağız sulandıran tarifleri görünce resmen bittim...
    Öyle güzel yapmışsın ve fotoğraflamışsın ki, ne desem boş!
    Ellerine sağlık. En kısa zamanda bu tariflerden yararlanmalıyım. Özellikle kurabiyeler!
    İyi ki beni ziyaret etmişsin, iyi ki seni tanımışım.
    Sevgiler!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler