YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

ÇİKOLATALI SÜTLAÇ


Selamlar arkadaşlar kocaman bir yılı bitirdik yepyeni bir yıla girdik...Yeni yılımız sağlıkla,huzurla,bol şükürle,çok ibadetle geçer İnşaAllah...
Sütlaç en sevdiğim sütlü tatlıdır diyebilirim..
Geçenler sevgili Feriha ablamın bloğunda çikolatalı sütlaç gördüm bende senelerden beri yaptığım  tarifimi çikolatalı olarak denedim...

Sütlaç bana göre değişik aromalar katmaya uygun bir tatlı bu yüzdendirki sütlacın bir kısmınıda vişneli yaptım üzerini narla süsleyince hafif ekşili mayhoş bir tadı oldu...
Malzemelerimize ve yapımına bakalım dilerseniz..
1,5 litre süt
2/4 su bardağı pirinç
6 yemek kaşığı nişasta
600 gr toz şeker
Çikolata
Önce pirincimizi kısık ateşte pişirdim,daha sonra uygun bir tencerenin içine sütü koydum süt ısınınca  şekeri ekleyip karıştırdım.
Nişastayı biraz suyla açıp sütün içine karıştıra karıştıra ilave ettim,pirincide ekleyip çok fazla koyulaştırmadan bir iki tıkırdatana kadar pişirdim...
Ocağın altını kapattım tencerenin içine göz kararı bitter çikolata koydum karıştırarak çikolatayı erittim zaten sütlacın sıcaklığından çabuk eriyor....
Sizde vişne sulu sütlaç yapmak isterseniz çikolata koymadan evvel sütlaçtan ayırın ben fotoğraftaki kaseye iki kaşık kadar koyuca vişne suyu koydum sütlaçtan ekleyip karıştırdım böylece vişne sulu sütlacım hazır oldu...
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın... 


19 yorum:

  1. hanife hanım merhabalar, tarifleriniz mükemmel, birkaç kez aldım tariflerinizden :)) Blogumda çekilişim var beklerim sizi de :)

    YanıtlaSil
  2. çook çok severim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. oh maşallah çikolata her yere yakışıyor şükür olsun verene:)mmmmmmm nefis:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık yaratıcı bir tarif olmuş,
    çocukların çok seveceği bir tatlı ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım. Mis gibi olmuş..

    YanıtlaSil
  6. çekiliş yapıyorum beklerim :)=)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir tatlı daha birkaç gün önce bende yapmıştım ellerine sağlık usta aşçılar isimli arkadaş listene beni de alırsan sevinirim:)

    YanıtlaSil
  8. Çikolatalı fikir çok hoşuma gitti. Mutlaka denenmeli:)

    YanıtlaSil
  9. Himmmm,nefis sütlaçın her halini severim. Ellerine sağlık Hanifecigim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Hanifecim ellerine sağlık tadını merak ettim;)

    YanıtlaSil
  11. acep nasıl olur denemek lazım elleriniz dert görmesin

    YanıtlaSil
  12. Bak merak ettim şimdi, olsa da yesek!

    YanıtlaSil
  13. merhaba...ben de geldim..ziyaretin için teşekkürler:) sütlaça hiç dayanamam ellerine sağlık güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  14. Biz sütlaca nişasta kullanmayız ama çikolata ve vişne fikrini sevdim.
    Ellerinize sağlık hayırlı hafta sonları..

    YanıtlaSil
  15. Mamamia !!!!!süper bir fikir denemeliyim bunu. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. MERHABA,COK GÜZEL SEYLER YAPIYOSUNUZ,BLOGUNUZU YENİ KEŞFETTİM,BENMDE BİR MODA BLOGUM VAR
    BEKLERM
    http://benlimoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. çikolatalı hımm tuttum bunu ;)
    denicem birdahaki yaptığımda
    tşkler hanife..

    YanıtlaSil
  18. Farklı ve leziz bir lezzet gibi görünüyor. Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  19. Hemmen ziyarete geldim ve aman allahım dedim :)
    yemek cenneti gibi
    ellerinize sağlıkkk :)
    bol bol ziyaretinize geleceğimm

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler