YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

ÇİKOLATALI ÇATLAK KURABİYE


Mutlu,huzurlu sağlıklı bir hafta dilerim hepimize...
Çatlak kurabiye tarifini bir çok arkadaşım yaptı en son sevgili Cahidenin sitesinde gördüm bu tarifi bende deneyim dedim lezzetli bir kurabiye oldu..
Yapım aşamalarına ve malzemelerine bakalım dilerseniz...
 İki buçuk kare paket bitter çikolata(200gram)
 100 gr tereyağı
 1 yemek kaşığı kakao
 yarım su bardağı toz şeker
 3 yemek kaşığı süt
 2 yumurta
 2 su bardağından biraz eksik un
 kabartma tozu
 bir tutam tuz
Çikolata ve tereyağını benmari usulü erittim kakoyuda ilave edip ılınması için bir kenara aldım..
Yumurta ve şekeri, bir tutam tuz ile rengi açılana kadar çırptım...
Sütü ve erimiş çikolatalı karışımı ekleyip tekrar karıştırdım...

Unu ve kabartma tozunu ekleyip biraz daha çırpıp kabın üzerini streç folyoyla kaplayıp buzdolabına kaldırdım...
Ben hamuru geceden hazırladım sabaha kadar dolapta beklettim...
Hamurdan cevizden biraz büyük  parçalar alıp yuvarladım pudra şekerine bulayıp tepsiye aralıklı olarak dizdimki pişirken yayılıyorlar birbirine yapışmasınlar diye...
 Kurabiyeleri 13 dakika pişirdim bir dahaki sefere 10 veya 11 dakika pişirirsem daha iyi olur diye düşünüyorum...
Kurabiyelerimi sevgili Gülcanın ev sahibliği yaptığı çay saati etkinliğine gönderiyor kolaylıklar diliyorum...
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın...




24 yorum:

  1. Çikolata bombası olmuş bu :) bir kaç tane alasım geldi...Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Şu an bu görüntüye çatlamamak mümkün mü?:bEllerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Bende çok seviyorum bu kurabiyeyi,her lokmada çikolata ısırıyormuşsun gibi..ellerinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ye beni diyor sanki
    çok lezzetli görünüyor
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Süper gözüküyo diyorum başka birşey demiyorum :)
    Bende yapıcam en kısa sürede ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Gözümü açtım karşımda bu kurbişler inanki çok enfesler yemek istiyorum bir tane:D

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağılık,süper olmuşlar,çok şirin.

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar guzel olmus. Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  9. Çikolatalı tatları her zaman çok sevmisimdir.eline sağlık.selamlar

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Hanifecim kurabiyelerin öyle güzel görünüyorki sunumun çok hoş.Eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. harika bir ikramlık nefiss

    YanıtlaSil
  13. Canım merhaba,güzel tarifin için çok teşekkürler,emeğine yüreğine sağlık,
    şimdi burda yayında http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/02/cikolatali-catlak-kurabiye.html
    gene beklerim canım selamlar :)

    YanıtlaSil
  14. yapma bunu bana şimdi olaydı iydi sevgiler

    YanıtlaSil
  15. uzun zamandır kurabiye yapmamıştım, canım çekti doğrusu, hem çikolatalı hem de harika görünüyorlar..ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Hanife hanım elinize sağlık.Afiyet olsun...
    Sevcgiler...

    YanıtlaSil
  17. Türkiyenin en görsel Tanıtım Platformu ReklamTurko'dan Merhaba; Blog Tanıtımında uzman ekibimizle Ana Sayfada üzretsiz reklamlarınızı banner olarak yayınlıyoruz.! Üstelik hazır bir Banneriniz yoksa onuda ücretsiz olarak biz hazırlıyoruz. Blog sayfanıza linkler vererek arama motorlarının sayfanızı sürekli görüntülemesini sağlıyoruz.. Böylelikle ziyaretçileriniz kat kat artmış, ve o gün konu girmesenizde blogunuz sürekli güncel kalmış oluyor. Ücretsiz reklam vermek için reklamturko.blogspot.com..

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Ben bu tadı bilmezmiyim, en sevdiğim kurabiye ama tehlikeli.İnsan yemeğe doyamıyor.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  20. bunu çoktandır yapmak istiyordum, fırsat bulamadım.. fotoğraf bile insanın canını çektiriyor. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. 17 Nisan- 17 Mayıs tarihleri arasında yayınlanacak olan ''Ben Buldum'' etkinliğine davetlisiniz. Sizin de kendi tarifiniz varsa ve bizlerle paylaşmak isterseniz beklerim.

    http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. Nefisss olmuş bolll çikolatalı enfes bir tarif…
    Ellerinize sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor,bende bloğunuzu ziyaret ettim ve takibe aldım sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Ellerinize sağlık aynısını bende deneyeceğim :)) Sizi takibe aldım bende bloguma beklerim. Teşekkürler .
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler