YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

PATATESLİ KARALAHANA


Hayırlı sağlıklı hafta dilerim hepimize...
Çocukken bizim evde çok sık pişerdi patatesli karalahana damak tadımın alışmış olmasından olsa gerek hala severek yiyiyorum..
Geçenlerde pazarda görünce aldım karalahanadan aslında beyaz lahana gibi olandan almak istemiştim ama bulamadım bende pazı gibi demet halinde satılandan aldım..
 Malzemelerine ve yapım aşamalarına bakalım...
1 bağ karalahana
2 adet orta boy patates
80-90 gram kadar tereyağ ve margarin karışımı(Yağ ölçüsünü damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)
Karalahananın sert kısımlarını ayırdım kalan yaprakları elimle küçük parçalara böldüm yıkayıp tencereye koydum..
Patatesleri kabuğuyla haşlayacağım için iyice yıkadım karalahanın olduğu tencereye koydum üzerini geçecek kadar su ekledim..
Patatesler iyice haşlanana ve lahanalar pişene kadar ocakta tuttum daha sonra ateşten alıp tencerede kalan suyu döktüm..
Biraz ılıdıktan sonra patateslerin kabuklarını soydum rendeledim....
Lahanada ılık hale gelince elimle lahananın suyu sıktım patatesle lahanayı karıştırıp uygun bir tecereye koydum ..
Ayrı bir kapta yağları erittim lahanayla güzelce karıştırdım tuzla tatlandırdıktan sonra yemeğimiz hazır...
Afiyet şifa olsun...





14 yorum:

  1. Bu tarifi denemem gerektiğini söylüyor içsesim:)
    Afiyet şifa olsun inşAllah..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. Güzel görünüyor canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Karadenizli olarak lahana yemeğine bayılırım.
    sitenize katıldım ,banada beklerim
    http://demodeyiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. ımmh kara lahanın bütün yemeklerine bayılırım. bunun içine gendime (erzurumlular öyle diyor) de çok güzel gidiyor.
    ellerinize sağlık..

    Sevgili Müstakbel Eşim

    YanıtlaSil
  5. ben Trabzonluyum ama bunu bilmiyorum mesela hani bizde pek tüketilir ya kara lahana senin yaptığında ilginç olmuş merak ettim şahsen. Ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık ben sarmasını yapıyorum ama bu gerçekten çok değişik bir yemek olmuş.

    YanıtlaSil
  7. bende karadenizliyim.. Samsunluyum fakat pek alışık değiliz kara lahanaya
    dolma dışında pek kullanmıyoruz..
    ellerinize sağlık çok leziz görünüyor..

    YanıtlaSil
  8. Burada olsada bende yapsam , yurtdisinda yasamanin zorluklari iste:(Ellerine saglik cok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
  9. ayyyy canım ya bende anne tarafından Trabzon Tonyalıyım ve bunu görünce çok sevindim bizde çok yapar yeriz ki karadeniz yemekleri favorımdir:)))
    (bu arada baba tarafımda Elazığlı ama onlar pek bir ağır gelir bana)

    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. ilk kez duyduğum bi tarif ama yapılabilir:)
    çünkü karalahanaya bayılıyorum
    takipteyim

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık çok sevdiğim halde hiç karalahana pişirmedim.

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık değişik bir tarif olmuş.Annem de patates koyar kara lahanaya,ama önce lahanayı doğrayıp haşlıyor.tencerede soğanı ve salçayı kavurup sonra patates ve kara lahanayı ekliyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Ben tam bir karalahana hastasıyımdır.Bizim evde çocuklar dahil kimse katlanamasada ben hem sağlık hem lezzet açısından kendime kadar muhakkak yaparım.Bu tarifinizde çok hoşuma gitti hemen yapmam lazım.Ellerinize sağlık,blogunuzuda çok beğendim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler