ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

TUTMAYAN YOĞURTTAN NASIL ÇÖKELEK YAPILIR



Hayırlı Cumalar dilerim bütün ziyaretçilerime Cumamız mübarek olsun....
Koca bir haftayı bitirdik hafta sonuna ulaştık günler o kadar çabuk geçiyorki anlaşılır gibi değil...
Benim meşkuliyetlerimmi arttı zamanmı çok hızlı akıyor bilemedim hep bitmeyen bir şeyler var hep bir şeylere yetişmek gerekiyor...
Ömür sermayemizde yavaş yavaş eriyor Rabbim günlerimizi manevi kazançla geçirmeyi bizlere nasip eylesin...
********************************************************************
Geçenlerde yoğurt mayaladım sıcak yerde bekletemediğim için yoğurt tutmadı...
Nasıl değerlendirebilirim diye düşündüm nette biraz gezindim buradaki yazıyı okuyup uyguladım taneli çökelekten ziyade daha pürüzsüz çökeleğim  oldu...
Yaptığım çökeleği börekte kullandım...
Şimdi sıra tarifte...
Tutmayan yoğurdun bulunduğu tencereyi ateşe koydum tahta kaşıkla karıştırarak kaynamasını bekledim yoğurt yavaş yavaş tanelenmeye başladı...
Bu taneler üste çıkmaya başlayıp yoğurdun suyu altta kalmaya başlayınca bir müddet daha ocakta tuttuktan sonra ateşten aldım..
Biraz ılıdıktan sonra sık dokulu  tel süzgece koydum iyice suyu süzüldükten sonra çökeleğim hazır oldu....
Bir çimdik tuz koyup kullandım...
Afiyet şifa olsun...
*Ben yaptığım çökelekleri bozulma riskine karşı dolapta fazla bekletmeden ya kullanırım yada dondurucuya koyarım... 
Kalan yoğurtları  değerlendirmek için yaptığım çökelek tarifim burada




38 yorum:

  1. Tutmayan yoğurdu sıcağa yakın ılık suyun içinde üzerine bir örtü örtüp 2 saat kadar beklettiğinizde yeniden tutuyor. Test etmişliğim var.
    Çökelek de güzel çözüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yine böyle tutturamadığım zamanlarda bir defasında sıcak suda bekletmiştim ama ısıyı iyi ayarlayamadığım için olsa gerek becerememiştim...
      Paylaşımın için teşekkür ederim sağolasın...

      Sil
  2. ne güzel yaaa çok özeniyorum evde yoğurt peynir ekmek yapanlara darısı başıma mı demeliyim. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan bende bir zamanlar bu tür şeyleri hiç bilmezdim yapa yapa öğreniyorum eminim sende yaparsın...

      Sil
  3. hayırlı cuma lar canımmmm......

    YanıtlaSil
  4. çok iyi bir fikir ellerine sağlık hem tasarruf hem leziz sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru tasarruf oluyor çöpe gittiği zaman çok üzülüyorum..

      Sil
  5. dün aynısı benimde başıma geldi,iki kilo tutmayan yoğurt çöpten kurtulmuş oldu hemen çökelek yaptım,çok da güzel oldun.eline sağlık mis gibi olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eline sağlık ne iyi yapmışın afiyet şifa olsun..

      Sil
  6. AAA BEN BUNUN TADINI BİLİRİM ÜZERİNE BAL KOYUN KAHVALTIDA HARİKA OLUR TUZ ATARSANIZ ÇÖKELEK OLUR ...DEĞERLENDİRME BUDUR İŞTE MARİFETLİ HANIMA SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bal koyup kahvaltıda yemeyi hiç denemedim benim gibi kahvaltıyı çok seven biri için iyi fikir en kısa zamande deniyeceğim teşerkkürler sağolasın arkadaşım...

      Sil
  7. Paylaşımın çok faydalı oldu aklımızda bulunsun dimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede bir gün gerekebilir.

      Sil
  8. o çökelekle neler neler yapılır şimdi :)
    canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Börek yapmıştım bu akşam gelen misafirlere ikram edildi teşekkür ederim...

      Sil
  9. bende geçen hafta yogurt mayaladım ne yazıkki tutmadı bende hep çökelek yapıyorum tutmayan yogurtları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapmışın eline sağlık afiyet şifa olsun...

      Sil
  10. Ben bu şekilde çökeleği hafif ılıtırken tuz veya bir kaç damla sirke ilede çökerttiğim oluyor.
    Ayrıca peynir altı suyu derler hertürlü hazır büsküvi tarzında falan katkı maddesi vardır ya bende suyunu hamurlarımda kullanırım.
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız için çok teşekkürler arkadaşlar peynir altı suyunu ziyan etmemek için bende açma yaptım şu anda fırında pişiyor..
      Blog dünyasını çok seviyorum ne kadar faydalı bilgiler öğreniyorum sirkeyle çökermeyi bilmiyordum çok teşekkür ederim....

      Sil
  11. Çok güzel görünüyor.Bende oğluma her hafta yoğurt mayalarım.Bundan sonra tutmadığı zaman bende bu şekilde değerlendireceğim. Paylaşım için teşekkürler ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende teşekkür yorumun ve ziyaretin için..

      Sil
  12. elinize sağlık, o çökelekle kahvaltı ne güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda kahvaltıdada kullancağım İnşaAllah..

      Sil
  13. Ellerine sağlık canım. Blogunu izlemeye aldım. Banada beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşracım yorumun için teşekkürler...Takibimdesin sevgiler...

      Sil
  14. Merhaba hanife hanım .blogumu ziyaretiniz için teşekkürler iade i ziyarete geldim :) tarifleriniz mükemmel görünüyor...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Canım bende her hafta 5 kilo olarak yoğurt mayalıyorum ama sıcakta bekletmiyorum.
    Birde 3 yıldır bu zamana kadar bir kez tutmadı meğer 2 arkadaşında tutmamış. Sütten miş. öyle olabilir.
    Bazen inekler yazın yediği taze ot yerine kışın kuru ot yiyor tam o geçişe gelirse sağma tutmuyor :)

    Ammada yazdım ama :D

    Afiyet şeker olsun bu arada. Ellerinize sağlı

    YanıtlaSil
  16. Bir defasında 5 kg. sütü döktüm. Yaz aylarının başıydı yoğurt tutmadı, tekrar ısıttım yine tutmadı, komşuya sordum bilemedi. Bilgi çok büyük bir hazine. Bilmek insanın hayatını da kolaylaştırıyor. İşlerinizde kolaylıklar diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Yoğurdunuz tutmadıysa eğer 1 saat boyunca 75 derecelik fırında bekletin sonra dolaba bırakın. Ben denedim sonuç mükemmel...

    YanıtlaSil
  18. Yoğurdunuz tutmadıysa eğer 1 saat boyunca 75 derecelik fırında bekletin ve sonra buzdolabına bırakın.ben denedim sonuç mükemmel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım teşekkür ederim kısmetse bende deneyeceğim

      Sil
    2. Rica ederim, ilk defa yoğurt mayalamıştım ve olmadı diye çok üzülmüştüm. internette dolaşırken bir sayfada okudum bu yöntemi denedim ben de ve çok mutlu oldum umarım siz de de işe yarar :)

      Sil
  19. merhaba ben de çökelek yaptım çok lezzetli ve ziyan olmamış oldu.. Blogumda da yazdım teşekkürler..melennnk.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  20. Adsız15.2.14

    Dediginiz gibi yaptim ama tanelenmedi yogurt ne yapmam lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye öyle oldu anlayamadım üzüldüm ne yazıkki bu konuda bir fikrim yok

      Sil
  21. Adsız3.3.14

    Çok isime yaradi.2 kilo sut israf olmamis oldu çok şükür.

    YanıtlaSil
  22. Adsız11.4.14

    Selamlar,

    2 yildir yogurdumu kendim yaparim. Simdiye kadar cok guzel oluyordu yogurdum fakat son 2 yaptigim bir turlu tutmadi. Ilkini mecburen attim cope, digerini de aksama cokelek yapmayi deneyecegim.
    Yazinizda paket sutten yogurt olmaz demissiniz. Yurtdisinda bulundugum ulkede paket pastorize sut disinda malesef bulamiyoruz, satisi yasak. Simdiye kadar da hep bu sutlerden yaptim yogurdumu ve cok da guzel tuttu son iki haric (havalarin degismesinden kaynaklandigini dusunuyorum).

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler