YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

CEVİZLİ YOĞURT TATLISI


Hayırlı Cumalar arkadaşlar hepimizin Cuması mübarek olsun Rabbim bizleri bu mübarek günün hürmetine af eylesin..
Tatlı sevmeyen yoktur herhalde ben çok seviyorum zaten hamur işi lezzetlerini çok seviyorum..
Cahide bacım bayat ekmeklerin atılmaması için çok güzel tarifler üretmiş buda benim aklıma çok güzel fikirler getirdi...

Yaptığım hamur işlerine tarifi uygun olanlara belli miktarda bayat ekmekten yaptığım galeta unu ekliyorum böylelikle hem değişik lezzetler elde ediyorum hemde bayat ekmekleri ziyan etmiyorum...
Tatlıyı nasıl yapmışım bir bakalım...
3 yumurta
5 yemek kaşığı yoğurt

4 fincan şeker
5 fincan un
1 fincan galeta unu
1 paket kabartma tozu
1 fincan dövülmüş ceviz
ŞERBETİ İÇİN
4 su bardağı su(Daha hafif tatlı isterseniz su ve şekeri yarımşar bardak azaltın)
4 su bardağı şeker
3,4 damla limon suyu
Yumurta ve şekeri iyice çırptım.

Daha sonra yoğurdu ekleyip biraz daha çırptıktan sonra unları ve kabartma tozunu ilave ettim yağlanmış tepsiye döktüm ısıtılmış fırında pişirdim,tatlı sıcakken soğuk şerbeti gezdirdim.
 Daha önce artan kekten kurabiye yapmıştım tarifi burada 
Artan kekten kurabiye yapıcaksanız iki renkli yapmanızı tavsiye ederim burada görebilirsiniz... 
Mutlu hafta sonu dilerim...


17 yorum:

  1. Ellerine sağlık,çokta güzel olur..Kadınlar günün kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı cumalar.Ekmekleri değerlendirme fikrin çok güzel tatlın da çok lezzetli görünüyor.Yapan ellerin dert görmesin canım.:))

    YanıtlaSil
  4. yoğurt kesinlikle tatlıların tadını çok değiştiriyor ben çok seviyorum, görüntüsü de harika ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. hayırlı cumalar hanife hanımcım.sunuım harika gözüküyor.ellerinie sağlık.

    YanıtlaSil
  6. hanifem eline sağlık o kalbler çok hoş aldım:)

    YanıtlaSil
  7. mmm nefis ellerine sağlık hayırlı hafta sonları sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. sunum harika elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım. Görüntü harika. Şu saatte nasıl da canım çekti :)
    İlk fırsatta yapmalı vallahi. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Çok iştah açıcı görünüyor, eminim tadı da göründüğü gibidir :)
    Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  11. Aaaa sunum çok güzel olmuş! :) Bayıldım..Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. bu tatlıyı severim ama benim gözüm kupanda kaldı:)

    YanıtlaSil
  13. kalp şeklinde olması ne güzel keklerin. ellerinize sağlık, tarif için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık ,çok şık bir sunum olmuş..

    YanıtlaSil
  15. Bu aralar çokta tariflerimde yer vermesemde ciddi manada ekmek atmayan biriyim. Bir aralar Saba Tümer'de ve Show Ana Haber'de bununla ilgili tariflerimi paylaştım. Bayat ekmek mantım var hatta. Çok güzel oluyor. Sizin tarifte çok güzel olmuş. Keşke kimse ekmek atmasa. :(

    sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık çok güzel bir tarif.:)

    YanıtlaSil
  17. Bayat ekmekleri değerlendirmek için çok güzel bir fikir, tatlınızın sunumu da çok hoş olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler