YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

ŞEFTALİLİ SÜTLÜ TATLI

Güzel bir gün dilerim tüm ziyaretçilerime... 
Kış mevsiminin sonunda şeftalili tatlıda nereden çıktı diyeceksiniz geçen yaz dondurucuya şeftali koymuştum baktım yaz kapıda yavaş yavaş dondurucuyu boşaltmak lazım..
 Meyveli lezzetleri sevdiğim için sütlü tatlı yapıverdim....
Malzemelerimize ve yapımına geçelim dilerseniz...
1/2 litre süt
1/2 çay bardağı un
1/2 çay bardağı nişasta
1 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı toz krem şanti
Şeftali
Un,nişasta ve şekeri kuru olarak tencerede karıştırdım sütü ilave edip sürekli karıştırarak pişirdim....
  Daha sonra toz şantiyi muhallebinin içine koydum mikserle güzelce çırptım......Kaselere paylaştırdım..
Dondurucudan çıkardığım şeftaliyi kaselerdeki muhallebiyle karıştırdım...
Şeftaliyi dondurucuya koymadan önce küçük parçalara kesmiştim...Dondurucudan çıkardığım şeftalileri buzu çözülmeye başladığında kullandım..
Şeftaliler fazla buzlu olursa muhallebiyi sulandırabilir buzun çok fazla çözülmesini beklersek bu sefer şeftaliler kararır ve fazla yumuşar bekleme aşamasını iyi ayarlamak lazım...

 
Sağlıcakla kalın..
 



9 yorum:

  1. elıne sağlık şeftalıyı hıc buzluğa koymamıstım nasıl oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlar güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim...Selmacım şeftaliyi yıkayıp kabuklarını soyuyorum istediğim büyüklükte doğruyorum kullanacağım miktarda buzdolabı poşetlerine koyuyorum dondurucuya kaldırıyorum..

      Sil
  2. Ellerine sağlık.. Şeftali dedin yaz gelmiş gibi hissettim. Afiyetler olsun.. Çok lezzetli görünüyor. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık Hiç şeftali atmadım buzluğa.
    Nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık...
    çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık hanifecim.. çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Ne guzel yazi hatirlatmis :) emeklerine saglik....

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel görünğyor

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık sütlü tatlı olsun da şeftali rayiha ve lezzet katmıştır
    sen beni unuttun mu ne :(
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler