YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

ÜÇGEN BÖREK


 Böreği çok severim hele birde elde açılan börek olursa daha çok severim ama ev işleri sağlık problemleri derken her zaman elde börek açamıyorum...
Bende hazır yufkadan üçgen börek yaptım hem pratik hemde lezzetli bir börek oldu tarifimize geçelim dilerseniz....
3 tane yufka
1 kase kadar sıvıyağ ve su karışım
İç harcı:
Haşlanmış patates
Çökelek
 Haşladığım patateslerin kabuklarını soyup rendeledim çökelekle karıştırdım...
Bir tane yufkayı tezgaha yaydım kenarlarını biraz içe doğru katlayıp düz kenarlar elde ettim...Sıvıyağ ve su karışımından fırçayla sürdüm yaklaşık dört parmak genişliğinde kestim...
İç malzemeden yufkanın ucuna koydum birazda yufkanın üzerine yaydım..
Yufkanın ucunu üçgen olacak şekilde katlamaya başladım yufkanın sonuna kadar katlayıp üçgen böreğimi yaptım diğer yufkalarada aynı işlemi yapıp tepsiye dizdim...

Yumurta sarısı,sıvıyağ ve yoğurdu karıştırıp böreklerin üzerine sürdüm... 
Isıtılmış fırında pişirdim..
Afiyet şifa olsun...






12 yorum:

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK
    ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYORLAR
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  3. Istah acici bir goruntu ellerinize saglik,hayirli sabahlar.

    YanıtlaSil
  4. Eli,ne sağlık arkadaşım kıyır kıyır öptüm:)))

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık.. oo nerede o vakit hamur açmalar vs..
    gayette hoş olmuş..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Nefis gozukuyor elinize saglik..

    YanıtlaSil
  7. Tek kelime ile nefis görünüyor. Eminim ki; lezzeti de nefistir. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Acabei de conhecer o seu blog,amei!!!Quantas delícias!!!Parabéns!Me visite:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
    Siga-me e pegue o meu selinho!!!

    Obrigada.

    Beijos Marie.

    YanıtlaSil
  9. kat kat ne güzel kaabrmış, bendeki çökeleği değerlendirebilirim, patatesle karıştırmayı düşünmemiştim hiç, genelde patatesliyse kıymayla düşnürüm, eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  10. canım benim ben de hazır yufka kullanıyorum gayette güzel oluyor ha ne kadar temiz ve sağlıklı tartışılır.Ama senin börekte ne muhteşem görünüyor şu an çay içiyorum vereydin ya bi tanecik :))

    YanıtlaSil
  11. çok şık olmuşlar :)

    YanıtlaSil
  12. merhabalar sitenizi tesadüf eseri buldum hemen izlemeye aldım bende sizi beklerim
    www.kendimceseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler