ALLAHIM GÖNLÜMÜZDE OLANI HAKKIMIZDA HAYIRLI EYLE,HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜZÜ RAZI EYLE …

MAYALI PİŞİ


 Selamlar arkadaşlar hepimize sağlıklı,huzurlu mutlu günler dilerim...
Sevgili Cahidede görüp denedim bu tarifi...
Tarifin güzel yanı hamuru akşamdan hazırlayıp sabah kullanabiliyor olmam Cahide bacımın dediğine göre dolapta iki gün bekletilebiliyormuş..
Mayasız kabartma tozuyla yaptığım pişi tarifim burada
Tarifimize geçelim dilerseniz...
1 buçuk su bardağı az ılınmış  su
1 su bardağı süt (ılık)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
2 tatlı kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı kuru instant maya
 un
tuz
Önce sıvı malzemeleri karıştırdım daha sonra kuru malzemeleride ilave ettim aldığı kadar un ve mayayı ekleyip ele yapışmayan yumuşak hamur yaptım..
Hamuru akşamdan yoğurdum kapaklı bir kaba koydum dolaba kaldırdım sabah kullanmadan yaklaşık yarım saat önce  dolaptan çıkardım...
Unlanmış zeminde çok inceltmeden açtım..Kıtır pişi seviyorsanız hamuru ince açın ama benim gibi yumuşak pişi seviyorsanız hamuru çok inceltmeyin..
Bıçakla hamuru kestim sıcak yağda pişirdim...
Pişinin bir kısmını peynirli yaptım...
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın...


13 yorum:

  1. harika gözüküyor nasıl canım çekti bir an önce denicem bende:)

    YanıtlaSil
  2. olsa da yesek şimdi :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Canım pişiye bayılıyorum ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık yanına peynir zeytin tamamdır
    afiyetle

    YanıtlaSil
  5. oohhhh ne güzelmiş bu tarif böyle..Ellerine kollarına sağlık..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ben ve çocuklarım da pişiyi çok severiz.eline sağlık.lezzetinden eminim

    YanıtlaSil
  7. elıne sağlık aksamdan yapmak daha pratık not aldım

    YanıtlaSil
  8. kahvaltılarda en sevdiğim tattır, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. OHH MİS GİBİ GÖZÜKÜYOR.ÇOK SEVERİM MAYALI KIZARMALARI.ELLERİNİZE SAĞLIK HANİFE HANIMCIM

    YanıtlaSil
  10. Mayalısını hiç denemedim,güzel gözüküyor ellerine sağlık...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Böyle güzel bir bloğunuz olur da ben hiç gelmez miyim..:)) Koşarak geldim hem de..
    Merhabalar, Ben de bloğunuzun yakın takipçisiyim bundan sonra.. Tanıştığıma çok çok memnun oldum.. Çok çok selam ve sevgilerle..:))

    YanıtlaSil
  12. Üç aylar da geliyorken iyi oldu bu tarif. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Hem hafta sonu kahvaltılarında, hem çay davetlerinde hazılanabilecek çok güzel bir ikram.

    YanıtlaSil
  13. Pişiyi çok severim, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler