YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

EL AÇMASI GÖZLEME



Gözlemeyi sevmeyen yoktur diye düşünüyorum birde el açması olursa çok daha lezzetli olur...
Eskiden dışarıdan hazır alınan gıdalar daha değerli daha kıymetli olurdu şimdilerde tam tersi oldu misafirliğe giderken veya evimize misafir geldiğinde ev yapımı gıdalar çok daha güzel oluyor ve daha çok beğeniliyor..
Bende hamuru evde açarak gözleme yaptım..
Tarifimize geçelim dilerseniz...
1,5 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı sıvıyağ
yarım çay kaşığı maya
tuz

Haşlanmış patates
Kıyılmış maydanoz
Çökelek


Elime fazla yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurdum...

Üzerini ıslak bezle örtüp dinlenmeye bıraktım...
Bu arada gözlemenin içini hazırladım...
Haşladığım rendelediğim patatesi,maydanozu ve çökeleği karıştırdım biraz sıvıyağ ekleyince içimiz hazır oldu...
Cevizden daha büyük bezeler koparıp un serperek açtım iç malzemesinden koyup kapattım..
Az yağlı teflon tavada pişirdim...
Afiyet şifa olsun....




11 yorum:

  1. Öğle vakti geldi acıktım ve bunları gördükçe iyice canım çekiyorr :)

    YanıtlaSil
  2. bende son zamanlarda el açması gözleme tarifi arıyordum. ellerinize sağlık . birde katlama şeklini nasıl yaptınız bildiğimiz yufka ile gözleme yaptığımız daki katlama gibimi acaba yoksa çig börek gibimi. teşekürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar Gülaycım gözlemeyi çiğ börek gibi katladım...

      Sil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. yorum ilk benden olsun ellerine sağlık diyorum el açması her zaman çok lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
  6. Sevemeyen olur mu ya gözlemeyi:)
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Aynen Hanifecim bence de sevmeyen yoktur... ellerine sağlık nefis görünüyor sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık,Hanifecim..Çok nefis olur..sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Hamur olsun, çamur olsun diyenlerden değilim ama yine de hamur işlerini çok sevdiğimi söyleyebilirim.
    Gözlemeleriniz harika görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Gözleme deyince bende akan sular duruyor. Ellerinize sağlık ne güzel bir görüntü olmuş böyle. Bu arada iade-i ziyaret için gelmiştim ama güzel bir blogla tanışmış oldum. Takibe aldım ben de sizi. Sevgiler kucak dolusunca..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler