YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

KÜLAH BÖREĞİ


Selamlar tüm ziyaretçilerime nasılsınız hepiniz iyisinizdir İnşaAllah...
Benim bir haftam çok yoğun ve birazda stresli geçti babam ameliyat oldu çok şükür ameliyatı iyi geçti hastaneden taburcu oldu..
Rabbim şifa bekleyen bütün kullarına şifalar ihsan eylesin...
**************************
Külah böreğini kanal d nin mutfağım proğramında seyretmiştim bende denedim...
Böreği  tarifteki gibi tereyağıyla yaptım kıtır kıtır bir börek oldu...
Ben kıtır lezzetlerden ziyade yumuşak lezzetleri seviyorum ve daha rahat yiyebiliyorum bu yüzden sonradan yaptığım külah böreğimdeki yağı değiştirdim...
Şimdi malzemelerine ve yapımına bakalım dilerseniz....
5 adet yufka
1 kase kadar su ve sıvıyağ karışımı
Haşlanmış patates
Çökelek
Ispanak
Tarifimizin videosunu seyretmek isterseniz tıklayın

 Bir tane yufkayı tezgaha serip üzerine su ve sıvıyağ karışımından sürülür....
İkinci yufkada ilk yufkanın üzerine serilip tekrar sıvıyağ karışımından sürülür beş kat olana kadar bu işlem yapılır
 Her katı yağlanan yufkalar sekiz eşit parçaya kesilir. 
Yufkaların üzerine iç harcımız koyularak uçları kapatılmadan kalınca sarılır ve ortadan verev kesilir....
Börekler tepsiye dizilir....
 Üzerine yoğurt,sıvıyağ ve yumurta karışımından sürülür ısıtılmış fırında pişirilir...
Gevrek lezzetleri seviyorsanız sıvıyağ yerine tereyağ veya hem tereyağ hem sıvıyağı karıştırıp böreklerin üzerine sürebilirsiniz...
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın...


9 yorum:

  1. Nefis bir börek olmuş ellerine sağılk canım...Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık gerçekten yağ ve su karışımı ile hazır yufka börekleri çıtır çıtır oluyor

    YanıtlaSil
  3. Canim ellerine saglik degisik ve nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Hanifecim,bende çok sık yapıyorum bu böreği,süper oluyor..Çok ta pratik..

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık,babanızada acil şifalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  6. Bende bugün külah kurabiyesi yaptım, sonra dedim ki yufkadan sarıp, peynir yapsak olur mu acaba diye düşündüm ve akşamda bunu gördüm bloğunuzda:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun, şimdi iyi olduğuna çok sevindim..

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar...
    Ziyareti iadeye geldim ve çıtır çıtır lezzetli bir börek tarifi ile karşılandım. Ellerinize sağlık Hanife hanım
    Güzel paylaşımlar dileğiyle...

    YanıtlaSil
  9. değişik bir tarif olmuş eline sağlık hanife

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler