YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

TEPSİ KEKİ

Selamlar tüm ziyaretçilerime mutlu,huzurlu ve sağlıklı bir hafta dilerim...
Önceleri çeşit çeşit kek kalıbları,tekli kek kalıblarımız yoktu keki çırpar ya ocak üstünde kek tenceresinde yada aliminyum tepside pişirirdik..
Şimdilerde imkanlar o kadar çok arttıki üstelik fiyatlarda uygun hemen hemen her markette bulunan bir liralık kağıt kalıplar(ne kadar sağlık bilemiyorum ben artık pek kullanmıyorum veya güvenilir yerden almaya çalışıyorum) ve daha bir çok çeşit var..
Çok uzun zamandan beri tepside kek yapmamıştım dün kek yaptım ve tepside pişirdim eski günleri anmış oldum..
Tarife geçelim dilerseniz...
3 yumurta
2 çay bardağı şeker 
1çay bardağı sulu yoğurt
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ 
4,5 çay bardağı un
1 paketten biraz fazla kabartma tozu 
Damla çikolata
Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çırptım..
Süt.sıvıyağ ve yoğurdu ekleyip kısa bir süre daha çırptım...
Unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekledim malzemeler karışına dek kısa bir süre çırptım...
Yağladığım tepsiye kek hamurunu döktüm...
Damla çikolata serpip ısıtılmış fırında pişirdim..
*Yumurta ve şekeri köpürtene kadar çırptıktan sonra diğer malzemeleri eklerken çok fazla çırpmamaya özen gösteriyorumki kabaran yumurta sönmesin.....
 


12 yorum:

  1. ÇOK HOŞUMA GİTTİ GÜLÜMSEYEREK OKUDUM İNANIN YAŞATTINIZ KUZULARIMIN ANNEEE MİŞCİBİ KOKUYOY DEDİKLERİNİ DUYDUM BURNUM SIZLADI BİRAZ SONRA GİRİYORUM MUTFAĞA...ELLERİNİZE SAĞLIK AFİYETLER OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim...Mutluluklar sokağı arkadaşım yorumuna çok duygulandım...

      Sil
  2. Ben tepsi kekini daha çok seviyorum,hem pratik hem lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık annemde hiç kalıp kullanmaz kekler hep tepside pişer

    YanıtlaSil
  4. Hülyacım ,eski usuller çok güzeldi ve sanki lezzetide bir başkaydı..Hala annemin tepsi keki ve muffinlarının tadı damağımda..Ellerine sağlık,nefis görünüyor senin kekinde..

    YanıtlaSil
  5. bu günlerde bende çayın yanına sıkça yapıyorum ama benimki böyle ışıldamıyo :) sevgiler

    YanıtlaSil
  6. maşallah sünger gibi.çok güzel kabarmış.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık. Kekiniz çok güzel görünüyor.
    Afiyet olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Pamuk kek deseymişsin adını yeriymiş..Öyle güzel öyle pamuk gibi.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. yumuşacık gibi görünüyor, ellerinize sağlık, Sade aynı annemin keki gibi olmuş:))

    YanıtlaSil
  10. Adsız3.10.14

    Tepsi boyutu kucukmu buyukmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keki yapalı uzun zaman oldu hatırladığım kadarıyla orta boy tepsi kullanmıştım..

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkürler