YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

PRATİK BÖREK


Ramazan soframız için yaptığım lezzetlerden biriside pratik böreğim hem kolay hem lezzetli bir börek...
Tarifimize geçelim dilerseniz...
Yufka
Bir kase kadar su ve sıvıyağ karışımı
İç malzemesi:haşlanmış patates ve çökelek
Üzeri için:
Yoğurt
Yumurta sarısı
Sıvıyağ
Bir tane yufkayı tezgaha aldım yufkanın yarısına sıvıyağ ve su karışımından  fırçayla sürdüm...
Diğer yarısını üzerine kapatıp yarım ay şekli elde ettim...
Kapattığım yufkanın üst tarafına sıvıyağ karışımından sürdüm..
Haşlanmış patates ve çökelek karışımına yumurta akını karıştırdımki böreği yerken patates ve çökelek dağılmasın....
İç malzemeyi tuzla tatlandırdıktan sonra yufkanın düz kenarına iç malzemeden koydum gevşek olmayan yufkayıda fazla ezmeden sıkı bir rulo yaptım...
Dört parmak genişliğine dilimledim...
Tepsiye dizdim üzerine yumurta sarısı,yağ ve yoğurt karışımından sürdüm..
Isıtılmış fırında pişirdim..
Afiyet şifa olsun...




17 yorum:

  1. Eline saglık canım yumu şacık. Olmuş:-) sevgilerle..

    YanıtlaSil
  2. çayın yanına bi börek olsun başka şey istemem ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Hanifecim.
    geçmiş bayramın da mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  4. Onca yemek yaparım ve yemek yapmayı severim de ama hazır yufka böreği hiç tutturamam bir dahaki sefere tarifinizi deneyeceğim :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNE SAĞLIK GERÇEKTEN SU VE SIVI YAĞ KARIŞIMI BÖREĞİ ÇITIR ÇITIR YAPIYOR

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık çok güzel görünüyor....

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık balım nefis:)))

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım harika olmuş....

    YanıtlaSil
  10. oldukça kolay görünüyor. ilk fırsatta denemek isterim. teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil
  11. elıne sağlik cok nefıs olmus

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım nefis bir görüntü,afiyet olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten çok pratik ve lezzetli gözüküyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. İadei ziyarete geldim.takipteyim:)

    YanıtlaSil
  16. Çok çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  17. Canım iadeyi ziyarete geldim ellerine sağlık börek nefis sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler