YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

KOL BÖREĞİ


Hayırlı,huzurlu bir hafta dilerim hepimize....
Kek,kurabiye,pasta,börek yapmayıda yemeyide seviyorum...
Lezzethane arkadaşımda bu böreği görünce evdeki malzemelere uyarlayarak bende yaptım...
Tarifimize geçelim dilerseniz...

5 tane yufka
Haşlanmış patates
Çökelek
Maydanoz
Yufkalara sürmek için
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su

Yufkalara sürmek için gerekli malzemeleri karıştırıp hazırladım....
Bir tane yufkayı tezgaha yaydım...
Karıştırdığım malzemeden yufkaya sürdüm yufkayı ortadan ikiye kestim..
Yufkanın düz kenarına iç malzemeden yaydım rulo yaptım gül böreği yapar gibi kendi etrafında doladım...
Tepsiye koydum..
Daha sonra diğer yarım yufkayada aynı işlemi yapıp tepsideki böreğin çevresine sardım tepsi dolana kadar işleme devam ettim...
Ev halkının damak tadları farklı olduğu için hem patatesli hemde çökelekli iki ayrı börek hazırladım bu malzemelerden...
 Kalan sıvı malzemeyi böreklerin üzerine sürdüm..(Üzerine sürmek için sıvı malzemeniz azalırsa içine biraz yoğurt,bir yumurta sarısı ve sıvıyağ koyup artırabilirsiniz)
Isıtılmış fırında pişirdim...
Afiyet şifa olsun...




12 yorum:

  1. belli harika çayın yanında da ne güzel olur ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. sabah sabah mest ediyor insanı bu görüntü..
    ellerinize sağlık..
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  3. Hanifecim,
    böreğin nefis görünüyor,havaların serinlediği şu günlerde çayla beraber ne güzel gider,
    eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık ..

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Adsız30.9.13

    These arе genuinely wonderful idеas іn concerning bloggіng.
    You havе touchеd somе nice factorѕ here.
    Аnу way kеep up wrintіng.


    Feel fгеe to ѕurf to my web-sitе -
    webpage

    YanıtlaSil
  6. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık...sevgılerımı bırakıyorum

    YanıtlaSil
  7. böreğin görüntüsü çok şahane ellerine sağlık Hanife hanım, çok iştah açıcı olmuş maşaAllah! :)

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık güzel bir börektir kol bereği ben hem açarım hem hazır yufkadan yaparım hepside güzel olur

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine sağlık. Kol böreğinin her türlüsünü çok severim . Ama Ispanaklı bir ayrı güzeldir. Ispanaklar tam çıksın Ispanaklısını bekliyorum senden :)

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık tatlım harika görünüyor
    blogunu izlemeye aldım seni de bloguma beklerim
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  11. Kol böreğini çok yaparım bende. Seninki harika görünüyor canım ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  12. bloğumu izlemeye aldığın için öncelikle teşekkürler çok güzel yapılası tariflerin var zaman buldukça inceliyorum çok işime yarıcaklar seni tanıdığıma sevindim kolay gelsinn

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler