YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

RULO POĞAÇA


 Hayırlı Cumalar dilerim tüm ziyaretçilerime hepimizin Cuması mübarek olsun...
Çayın yanına lezzetli bir tarifim var sırada...
Sevgili Cahide bacımda görüp denedim hem pratik hem lezzetli bir tarif...
 Tarifimize geçelim dilerseniz....
 2 su bardağı süt (ılık olacak)
1.5 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta (birinin sarısını üzerine sürmek için ayırın)
1.5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Un
1/3 ten biraz fazla instant maya
Arasına sürmek için:Eritilmiş tereyağı
İçine
Haşlanmış ve rendelenmiş patates
Çökelek
Dondurucuda her daim elimin altında hazır bulunan maydanoz
 Hamur için uygun bir kabın içine sütü koydum şekeri ilave edip biraz karıştırdım sıvıyağ,tuz ve yumurtayı ekledim elimle biraz karıştırdım ki sütün ılıklığı yumurtayı etkilemesin..
Biraz un unun üzerinede mayayı ilave ettim karıştırdım daha sonra aldığı kadar unla yumuşak bir hamur yaptım... 
Hamurun mayalanması için kabın ağzını kapattım ılık yerde beklemeye aldım..
Bu arada iç malzemesini hazırladım patatesi,maydanozu ve tuzu karıştırdım..
Poğaçalarımın bir rulosunu patatesli bir rulosunu çökelekli yaptım....
Mayalan hamuru iki parçaya böldüm unlanmış zeminde merdaneyle arada un serperek dikdörtgen şeklinde açtım üzerine eritilmiş tereyağından sürdüm iç harcından üzerine yaydım...
Uzun kenarından başlayarak rulo yaptım elimle hafif çekerek ruloyu uzattım iki parmak genişliğinde kestim tepsiye dizdim...

Kesik kısımlar alta veya üste bakacak şekilde tepsiye dizdim elimle hafif bastırdım...
Diğer ruloyuda hazırlayıp tepsiye dizdim...
Çok az şeker eklediğim yumurta sarısı sürdüm... 
Isıtılmış fırında pişirdim...
Fırından alınca pamuklu sofra beziyle örtüm..
Ilık hale gelen poğaçalarımı kapaklı saklama kabına koydum...
Afiyet şifa olsun...
  





13 yorum:

  1. Hanifecim, harika görünüyor, çay demleyip geliyorum :)
    Ellerine sağlık, muhteşem görünüyor

    YanıtlaSil
  2. ohh mis gibi ellerinesağlık

    YanıtlaSil
  3. cok guzel bır poğaca elıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  5. karnım aç, olsa da yesem modundayım... :)

    YanıtlaSil
  6. Size de hayırlı cumalar Hanife. Börek gerçekten çok güzele benziyor kolaymışta ilk fırsatta deneyeceğim, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. nefis olmuşlardır bunlar şimdi :) mis gibi tereyağı kokusuyla hele :)
    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  8. yanına da çay olacak başka birşey istemez
    zaten peyniri patatesi de hazır içindeymiş
    eline sağlık
    afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Cahide'nin pek güzel tarifleri var. Bu tarif dikkatimi çekmemişti. Güzel olduğu belli. Ellerinize sağlık, sizin de Cumanız mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  10. Nefis bir çörek olmuş,ellerinize sağlık.sevgilerimle nurşen

    YanıtlaSil
  11. Bu tarifin benzerini annemde kullanıyor. tamamen sütle yapılan çöreklerin lezzeti bambaşkaze sağlık. kahvaltı öncesi çok canım çekti:)

    YanıtlaSil
  12. Şapşahane, çok güzel ,çok estetik :) Poğaçayı böyle yapmak hiç aklıma gelmedi.

    YanıtlaSil
  13. çok guzel gorunuyor ellerinize saglik :) tarifi aldim ben de deneyecegim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler