YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

RULO PASTA



Sağlıklı,huzurlu güzel bir gün dilerim hepimize...
Yaklaşık on günden beri evde tadilat var...
Eskiden evin işlerini (boya badana) yazın yapmayı severdim artık yaz mevsimi çok sıcak geçtiği İzmirdede  kış mevsimini fazla soğuk geçirmediğimiz için tadilat zamanını değiştirdik...
Evde işte olsa hamur işlerinden vazgeçilmiyor gelen ustalarada ikram etmek için hamur işleri yapılmaya devam ediliyor..
Bu pastada iş arasında yapılan hamur işlerinden...
Yaklaşık on senedir pastamı bu tarifle yaparım...
Daha önce tarifini burada verdiğim güllü pastamıda yapıp aynı şekilde süslemiştim bu şekilde süslemek hem  az vaktimi alıyor hemde görüntüsü şık oluyor... 
Tarifimize geçelim dilerseniz..
3 yumurta 
1 su bardağından biraz eksik toz şeker  
3/4 su bardağı un  
1/4 su bardağı nişasta  
1 paket kabartma tozu(bir paketten biraz azalttım) 
2/4 çay bardağı sıcak süt veya su
Kreması için 
2 poşet şanti
350 ml süt



Yumurtanın aklarını ve sarılarını ayırdım....
Bir çimdik tuzla yumurta aklarını biraz çırptıktan sonra şekerin yarısını ekleyip yumurta akları çrpılmış şanti kıvamına gelene kadar çırptım.
Başka bir kapta yumurta sarılarını ve şekeri iyice çırpttım, çırpmaya devam ederek sıcak sütü az ar azar ilave ettim.
Un ,nişasta ,kabartma tozunu eleyerek yumurta sarılarına ekledim.
Mikserle malzemeler karışına kadar karıştırdım.....

Yumurta aklarını öldürmeden dikkatlice çırpılmış unlu karışıma tel çırpıcıyla çırpmadan yavaş yavaş yedirdim yağlı kağıt serilmiş tepsiye eşit şekilde yaydım....
Isıtılmış fırında pişirdim...(Fırının ısısını yazmadım her fırının huyu başka olduğu için mesela ben hiç bir hamur işini 180 derecede pişirmem fırınım yakar)
Pandispanya kısa sürede piştiği için pek fazla fırında bırakmaya gelmiyor...
Piştiğinden emin olmak için kürdan testi yapabilirsiniz...
Pişen pandispanyayı fırından aldım ilk sıcaklığı çıkınca yağlı kağıtla beraber rulo yaptım.

 Biraz beklettikten sonra ruloyu hafif açtım..
 Pandispaya iyice soğuduktan sonra yağlı kağıttan dikkatlice ayırdım önceden hazırlayıp dolabta beklettiğim şantiden sürdüm rulo yaptım...
Pastamın üzerini bu sefer şanti sürmeden süsledim ama ince bir kat şantiyle sıvadıktan sonra süslemek daha iyi sonuç veriyor..
En son krema sıkacağıyla süsledim...
Afiyet şifa olsun... 


20 yorum:

  1. MaşaAllah pasta çok şahane olmuş elleriner sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Bu ne güzellik yorum yazmadan geçemedim
    Ellerine sağlık harika bir görüntü

    YanıtlaSil
  3. Prenses pastası gibi olmuş ellerine sağlık
    evde tadilat kolay değil ama yaz sıcaklarından çok iyi :)
    yenilikler içinde sağlıcakla güle güle oturun.....

    YanıtlaSil
  4. Ellernze sağlık çok güzel görünüyo :)

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor canım olsa da yesem dedim. Ama insan da bunu yemeye nasıl kıyar ki ;)

    YanıtlaSil
  6. harikasın canım nefis olmuş:)))

    YanıtlaSil
  7. süslemesi bayağı güzel olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Hanifecim. İs arasinda yaptigin boyle ise daha musait zamaninda kim bilir neler yapiyosundur. Gerci blogundan takip ediyor ve cok cok begeniyorum. Gul pastana da bayilmistim. Ellerine saglik canim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. bu ne güzellik böyle Hanifecim.Ellerine emeklerine sağlık canım.Pastanı görünce benim de gönlümde güller açıldı sanki.sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. bu güzelliğe hiç yorum yapılmaz mı ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    ellerine sağlık. Çok şık bir görüntü olmuş. Tadilat için kolaylıklar diliyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. Gül şeklini verdiğiniz aparatı fotoğraflayabilir misiniz? Belki bende de vardır, belki ben de sizinin gibi görüntüsü muhteşem bir pasta ortaya koyabilirim:))Sevgiler Bu arada ben ayfer bana da beklerim aymutfak01@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayfer hanımcım evdeki tadilat dolasıyla yorumunuza geç cevap verebildim lütfen mazur görün..
      Yarın kısmetse aparatı fotoğraflayıp yayınlarım sayfanıza gelmek istedim ama sayfanıza ulaşamadım bulunamadı diye yazı çıkıyor

      Sil
  14. İnternet ortamına sanal alem demek içimden gelmiyor sıcacık içten yorumlar beni o kadar çok mutlu ediyorki sanki yorum yazan sevgili arkadaşlarım yanımdaymış gibi..
    Yorum yazan değerli arkadaşlarım içten yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  15. Göz alici görünüyor hakikaten.Pembe krema ve nar harika olmus.
    Ellerinize saglik.Allah c.c. emanet insallah,sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Aman Allah'ım, ziyarete gelmiştim ama gözlerim kamaştı.
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Hanifecim harikasın yaa rüya gibi bir pasta yemeye kıyamam ama sonra huppp hepsini yutarım:)) afiyet şeker olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. Merhaba :) İadeyi ziyarete geldim :) Çok hoş bir süsleme olmuş. Görüntüye bayıldım. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel bir pasta olmuş. ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler