YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

DÜDÜKLÜ TENCEREDE PİRİNÇ PİLAVI


Hayırlı Cumalar dilerim cümlemize Cumamız mübarek olsun...
Pirinç pilavını düdüklü tencerede yaptınızmı hiç ben uzun zamandır pilavımı düdüklü tencerede yapıyorum ve sonuçtan çok memnunum...
Misafir dışında genelde pirinç pilavını bir bardak ölçüden yaparım bu ölçü bize yeterli oluyor düdüklü tencerede pilavı yapmak hem kolay hem vaktimi fazla almıyor..
Yeşim hanımdan Allah razı olsun tarifi kendisinden aldım..
Hadi buyrun tarifimize...



1 su bardağı pirinç
1 yemek kaşığından biraz az tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 bardak ılık veya sıcak su
Pirinci ayıkladım yıkadım sıcak tuzlu suda yaklaşık yarım saat beklettim...
Daha sonra pirincimi süzgeçe koydum yaklaşık bir saat kadar süzgüde tuttum..
Bu kadar uzun süre süzgüde tutmak şart değil ben pilavı yemek vaktine yakın pişirmek istediğim için öyle tuttum..
Tencereye  tereyağını ardından sıvıyağı ekledim..
Arada karıştırarak tereyağını erittim pirinci ilave ettim çok hafif kavurduktan sonra suyunu,tuzu ilave ettim..
Tencerenin kapağını kapattım mandalından ses çıkmaya başladığı anda mandalı indirdim ocağın altını kısıttım..
Tam beş dakika pişirdim..
Beş dakika sonra ocağı kapattım onbeş,yirmi dakika kadar bekledikten sonra pilavımız hazır..
Fotoğrafı gece çektiğim için pilavın rengi hafif sarı çıktı ...
Afiyet şifa olsun...


6 yorum:

  1. hayırlı cumalar kardeşim.ellerine sağlık çok güzel olmuş pilavın mis gibi tane tane...selam ve dua ile.öperim..

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı cumalar, ellerinize sağlık. Düdüklüde pilavınız çok leziz olmuş. Ben bir iki kere denedim. pek güzel olmadı gibi geldi. Suyu sanki fazla gibi oldu. İkincide su az koyduk o da tencereye yapıştı. Neyse bu tarifinizi deneyeceğim.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Hanife cim hiç düdüklüde pilav denemedim görüntüsü çok hoş ellerine sağlık bende denemek isterim

    YanıtlaSil
  4. cok ilginç geldi bana denemek lazım düdüklüde paylaşım için cok tşkler banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ben normal tencerede hala zor tuttururum :) Çok nefis görünüyor . Afiyet olsun .Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler