YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

PASTAHANE USULÜ ŞEKERPARE


Hayırlı Ramazanlar dilerim cümlemize,Rabbim yapmaya çalıştığımız ibadetlerimizi kabul eylesin mübarek ayımızı layıkıyle geçirmeyi bizlere nasip eylesin...
Ramazan sofralarımız için tatlı tarifimiz var sırada....
Yeşim kardeşimin sayfasında görüp denediğim bizim evde beğenilince defalarca yapılan tatlı tarifimize geçelim dilerseniz...
125 gram oda ısısında tereyağ
Yarım çay bardağı sıvıyağ
3 Yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri
2 yumurta 1 tane yumurtanın sarısını üzeri için ayırdım
Bir çimdik tuz
1 çay kaşı karbonat
Adığı kadar un
Şerbeti için.
4 su bardağı şeker
5 bardak su
Limon suyu 
Hafif kıvamlı bir şerbet hazırlıyoruz ılımaya bırakıyoruz..
Mutfak makinamın içine  tereyağı,sıvıyağı ,yumurtaları ve pudra şekerini koydum güzelce karışana kadar çırptım...
Tuz,karbonatı ve az az un ilave ederek yumuşak bir hamur hazırladım...
Şekil verip tepsiye dizdim üzerine yumurta sarısı sürdüm çatalla çizikler yaptım...
Isıtılmış fırında pişirdim..
Ilık şerbeti üzene gezdirdim..
Şerbeti çektikten sonra tatlıları çok fazla şerbetin içinde tutmuyorum fazla şerbet kalırsa süzüyorum uzun süre şerbetin içinde kalınca tatlıda  kırılmalar oluyor.....
Afiyet şifa olsun....





2 yorum:

  1. Ellerine ,emeğine sağlık canım bayrama hazırlık için not ettim .

    YanıtlaSil
  2. Şahane görünüyor canım tariflerinin hepsi harika bayıldım ellerine emeğine sağlık sevgiler..
    gulayinmutfagindan

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler